رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان شاخص بهره مندی روستاهای استان از ۷۶ به ۸۶ درصد خواهد رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس میثم جعفرزاده مشاور وزیر و رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور […]

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان شاخص بهره مندی روستاهای استان از ۷۶ به ۸۶ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس میثم جعفرزاده مشاور وزیر و رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور در شهرستان مریوان از پروژه آبرسانی به روستاهای با تنش آبی استان که با مشارکت سپاه انجام می شود بازدید نمود.
در این بازدید که شالپوش معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا کردستان نیز حضور داشت از دو روستای ینگیجه و کانی سپید بازدید انجام شد.
مهندس جعفرزاده در این بازدید اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.
وی افزود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر طی ۳ سال و با اعتبار ۵۲۷ میلیارد تومان با همکاری مشترک آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می شوند.
رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به شاخص ۷۶ درصدی بهره مندی روستاهای استان از آب شرب خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه شاخص بهره مندی به ۸۶ درصد خواهد رسید.
مهندس جعفرزاده با بیان اینکه عمده منابع تامین آب روستاها آبهای زیرزمینی است و این منابع به دلیل کمبود بارشها‌ با محدودیت مواجه شده بود، گفت: امیدواریم با توجه به تشکیل قرارگاه جهادی استانی با حضور همه دستگاه های ذیربط و اجرای این پروژه آب روستاهای دارای تنش آبی استان به صورت پایدار به لحاظ کمی و کیفی تامین شود.
وی افزود: ۳۶ جبهه کاری در استان برای اجرای این پروژه تعریف شده و هم قرارگاه امام حسن و هم شرکت آبفا با سرعت خوبی در حال اجرای کار هستند و تامین اعتبار مناسب انجام شده است.
مهندس جعفرزاده با بیان اینکه قصد داریم بیشتر از این تعداد روستا را آبرسانی انجام دهیم، گفت: هدفگذاری ما آبرسانی به ۲۵۰ روستای استان است که امیدواریم محقق شود.
وی در خصوص رفع مشکلات تنش آبی در نقاط شهری نیز گفت: اعتبارات حوزه تنش آبی چندین برابر سالهای گذشته است و برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه های اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت در مریوان و سایر شهرهای استان که تنش آبی دارند انجام شده است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان