تدوین و چاپ ۴۲۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از تدوین و چاپ ۴۲۶ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار […]

تدوین و چاپ ۴۲۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از تدوین و چاپ ۴۲۶ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و هیأت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران، اظهار داشت: تاکنون ۱۷ پروژه از مجموع ۴۰ پروژه این مرکز تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های این اداره کل تدوین و چاپ کتاب دفاع مقدس است، ادامه داد: تاکنون ۴۲۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده است که ۹۳ عنوان آن در سال گذشته به چاپ رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: در سال جاری چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب در دستور قرار دارد و در هفته دفاع مقدس تعداد ۳۰ عنوان کتاب رونمایی شده است.

وی با اشاره به تولید ۷۰ کتاب صوتی اظهار داشت: تعداد ۲۰ کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس رونمایی شده است.

سردار ملکی از جمع آوری یک میلیون سند از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران دفاع مقدس استان مازندران خبر داد و افزود: چاپ دانشنامه دفاع مقدس استان در هزار مدخل در دست تهیه است و تاکنون ۳۷۰ مقاله آماده چاپ است.

وی از حمایت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تولید ۶۴۰ فیلم دفاع مقدس خبر داد و با اشاره به اینکه مازندران بیش از ۱۷۱ هزار رزمنده دارد، تصریح کرد: تا پایان سال جاری از ۶۰ هزار رزمنده تکریم به عمل خواهد آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران شمار یادمان‌های شهدای گمنام استان را ۱۰۱ یادمان ذکر کرد و بیان داشت: تاکنون ۷۳ یادمان آماده شد و ۲۷ یادمان تا پایان سال باید تکمیل بشود.

وی، تکریم و تجلیل از فرماندهان و امیران ارتش، مراسم گرامیداشت سوم خرداد، برگزاری مراسم تشییع و وداع هشت شهید گمنام و همایش یاد یاران را از جمله برنامه های سال جاری عنوان کرد.

سردار ملکی با بیان اینکه برای تکمیل موزه دفاع مقدس نیازمند تهاتر زمین هستیم، گفت: ۴ هکتار زمین های مردم در این پروژه قرار دارد امید است ۶ هکتار زمین با این ۴ هکتار تهاتر شود.