راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت از بنگاه‌داری به سهامداری است معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر به تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها، راهبردها و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بنیاد شهید و امور […]

راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت از بنگاه‌داری به سهامداری است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر به تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها، راهبردها و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان سازمانی راهبردی و فرهنگی و اجتماعی تنها باید در جایی بنگاه‌داری کند که جامعه هدف به خدمات آن نیاز دارد و راهبرد بنیاد حرکت از بنگاه‌داری به سهامداری است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،
به نقل از روابط‌عمومی بانک دی

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان در مورد رونمایی از بخش ایثار و ایثارگران سند تحول دولت مردمی گفت: برنامه محور بودن فعالیت‌های دولت مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و دولت نیز بر این اساس قبل از تنفیذ و استقرار اقدام به تهیه برنامه کرد و پس از تنفیذ نیز مجموعه‌ای برای کار بیشتر روی این سند اقدام کرد و سند تحول که ۳۷ بخش داشت را ارائه کرد که یکی از این بخش‌ها حوزه ایثار و شهادت بوده است.

معاون رئیس جمهور در مورد ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و ایثارگران گفت:

میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است و اکثریت والدین شهدا بیش از ۷۰ سال و تعدادی زیادی نیز بالای ۸۰ سال سن دارند و بر این اساس در دو سال آینده با همکاری صدا و سیمای استانی مقرر شده است خاطرات والدین شهدا ثبت و ضبط شود.

وی افزود: ساخت فیلم و سریال درباره یک شخصیت حوزه ایثار و شهادت از هر استان در هر سال و تقبل ۳۰ درصد از هزینه‌های آن توسط بنیاد از برنامه‌های آینده است و البته در این مسیر باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده شود و امیدواریم سازمان‌ها و شرکت‌های ساخت فیلم و سریال نیز در این حوزه فعالانه وارد شوند تا این جریان شکل بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که بهبود وضعیت درمانی و برنامه‌ریزی برای سفر جانبازان در دستور کار قرار دارد

گفت: بهبود وضعیت درمانی و همچنین برنامه‌ریزی برای سفر و نشاط این عزیزان که دچار اختلال شده است در دستور کار قرار دارد و به عنوان مثال برای سفر عتبات عالیات والدین شهدا برنامه‌ریزی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد رفع مشکل تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران تأکید کرد:
۱۰ درصد از برنامه دولت در حوزه اشتغال و ۵ درصد از برنامه تأمین مسکن دولت به ایثارگران اختصاص یافته است و این برنامه‌ها در موضوعات مختلف در بازه‌های زمانی مختلف مشخص شده و اجرایی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور به ارائه توضیحاتی در مورد برخی دغدغه‌ها و مشکلات ایثارگران پرداخت و در مورد اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت:

دولت موظف است مطابق قانون برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به استخدام در آورد. ۳۳ هزار نفر از این عزیزان فاقد شغل هستند و بر اساس تفاهم صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی ۱۷ هزار ظرفیت شغلی ایجاد شد که استخدام ۷ هزار نفر در حال انجام است و ۱۰ هزار نفر نیز در سال جاری استخدام می‌شوند و برای عزیزانی که حداقل شرایط را ندارند برنامه‌های دیگری در دست طراحی است. علاوه بر این سال گذشته ۵۷ هزار ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده‌اند که این روند ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور در مورد بیمه‌های تکمیلی ایثارگران گفت: چندین برنامه در این حوزه طراحی شده است. موقع تحویل مسئولیت بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که بخشی از آن در مورد بیمه تکمیلی بود که با کمک دولت این مشکل حل شد و امیدواریم با پیش‌بینی صورت گرفته وضعیت سال جاری بهبود یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان مددکار، پاسخگو و هوشمند تبدیل می‌شود و یکی از برنامه‌های مهم بنیاد،
رویکرد علمی و دانش‌بنیان کردن کلیه عرصه‌های خدمات، تولید محصولات و نحوه مدیریت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:

درآمدهای بنیاد از سازمان‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۳۰۰ میلیارد بوده که با اقدامات صورت گرفته درآمد آن‌ها تنها در ۶ ماهه سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این درآمد در سال آینده بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که به ساخت آسایشگاه‌ها و خانه‌های ایثار اختصاص خواهد یافت.