جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و هفتم در استان اصفهان برگزار شد و سال تحصیلی جدید نیز با امید و نشاط از شنبه (اول مهر) برای تمام دانش‌آموزان کشور آغاز می‌شود.

محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دبستان پسرانه سیمین لباف‌زاده اصفهان گفت: تعداد دانش آموزان امسال نزدیک پنج درصد بیشتر از سال تحصیلی قبل است و ۵۴ تا ۵۵ درصد از بیش از یک میلیون دانش آموز امسال استان اصفهان در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه ۷۵ هزار و ۷۳۸ پایه هفتمی در استان اصفهان هم امروز ۲۹ شهریور، در جشن جوانه‌ها، نخستین روز از سال تحصیلی خود را آغاز کردند خاطرنشان کرد: ۸۲ هزار ۵۴۵ کلاس اولی در «جشن شکوفه‌ها»، و ۷۵ هزار ۷۳۸ پایه هفتمی در «جشن جوانه‌ها» نخستین روز از سال تحصیلی خود را با توکل به خداوند مهربان و امید به فردایی روشن آغاز کردند. 

وی افزود: توجه به آموزش و تربیت توأمان با هم و توزیع امکانات و تجهیزات عادلانه را به عنوان اهم برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید دنبال می‌کنیم.

شعار امسال مهرماه مدارس را «مدرسه قوی، ایران قوی» و شعار بازگشایی مدارس استان نیز «مهر و مهرورزی نبوی» به مناسبت ایام با سعادت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) نامگذاری شده است.

پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان از اول مهر میزبان بیش از یک میلیون دانش آموز و ۶۵ هزار معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.