فرماندار قم در دیدار فرماندار کربلا خواستار پیگیری مساله خواهرخواندگی شهرهای مذهبی قم و کربلا و توسعه تبادلات بیشتر فرهنگی این دو شهر مهم جهان اسلام شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عباس ذاکریان در این دیدار که روز سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد از مهمان نوازی مردم و مسئولان […]

فرماندار قم در دیدار فرماندار کربلا خواستار پیگیری مساله خواهرخواندگی شهرهای مذهبی قم و کربلا و توسعه تبادلات بیشتر فرهنگی این دو شهر مهم جهان اسلام شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عباس ذاکریان در این دیدار که روز سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد از مهمان نوازی مردم و مسئولان کشور عراق به ویژه مردم شهرهای نجف و کربلای معلی در ایام اربعین حسینی( ع) تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین به موضوع خواهرخواندگی شهرهای قم و کربلا اشاره کرد و خواستار پیگیری این مساله تاحصول نتیجه شد.

ذاکریان با بیان این که مقدمات موضوع خواهرخواندگی شهرهای قم و کربلا از سوی شهرداری این دو شهر انجام شده است گفت: با عملیاتی شدن این مهم شاهد تبادلات بیشتر شهرهای قم و کربلا درخصوص مسائل فرهنگی، مدیریت شهری، حمل و نقل، فضای سبز، زیباسازی شهر، مدیریت پسماند و غیره خواهیم بود.

حسین منگوشی فرماندار شهر مقدس کربلا نیز در این دیدار از آمادگی شهر کربلا برای تبادلات تجربیات در مسائل مختلف از جمله موضوع های فرهنگی و مدیریت شهری خبر داد.

فرماندار کربلا روز گذشته نیز با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار قم در این دیدار با تاکید بر اینکه شهر قم در سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و فضای سبز دستاوردهای زیادی داشته و این آمادگی وجود داشته تا بتوان با تعاملات این تجربیات به شهرهای کشور عراق منتقل شود، تصریح کرده بود: آماده انتقال هرگونه تجربه در حوزه قطار شهری، زیباسازی و بافت فرسوده به شهر مقدس کربلا هستیم و محدودیتی برای همکاری نداریم.