۱۱۰ پزشک نمونه در بخش های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان اصفهان روز چهارشنبه به مناسبت روز پزشک تجلیل شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه استان اصفهان گفت: پزشکی یکی از سخت ترین مشاغل است […]

۱۱۰ پزشک نمونه در بخش های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان اصفهان روز چهارشنبه به مناسبت روز پزشک تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه استان اصفهان گفت: پزشکی یکی از سخت ترین مشاغل است و در ردیف سه شغل مورد اعتماد مردم قرار دارد.

شاهین شیرانی، افزود: در مقاطعی شاهد هجمه هایی به پزشکان هستیم در صورتی که بخش اعظمی از پزشکان از قشر متوسط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نظام بهداشت و سلامت و افزایش ۲۵ سال به طول عمر ایرانیان از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب میانگین سن ایرانیان ۵۰ سال بود که اکنون به ۷۵ سال رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پزشکان در دوران مختلف نقش بسزایی داشتند و اگر در زمان دفاع مقدس شهدای بالایی را تقدیم کردیم در دوران کرونا علاوه بر شهدای سلامت خانواده های آنها نیز قربانی شدند.
شیرانی با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: با وجودی که طول عمر دولت شهید رجایی فقط ۴۰ روز بود اما بدلیل خصلت مردمی و حامی مستضعفان بودن سال هاست در اذهان مانده است.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم گفت: چه بسا درد بیماران با یک برخورد، رفتار و گفتار صمیمی پزشک تسکین می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی، حکیم ابن سینا را از افتخارات جهان اسلام خواند و افزود: یک پزشک زمانی به مرحله ایده آل می‌رسد که آگاه به فلسفه و منطق باشد و دانش پزشکی بداند.

وی تاکید کرد: یک پزشک زمانی به خلاقیت و حکمت می‌رسد که سلامت و حیات را برگرفته از قرآن مطالعه کند.
اول شهریور، روز بزرگداشت ابوعلی سینا، روز پزشک نام‌گذاری شده است.

حدود هشت هزار پزشک در استان اصفهان فعالیت دارند.