۹۰ میلیون دلار در کریدور شمال – جنوب سرمایه گذاری شده است مدرس خیابانی گفت: با هدف افزایش ماموریت کشتیرانی امسال ۹۰ میلیون دلار در کریدور شمال – جنوب سرمایه گذاری شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی روز جمعه در آیین شروع عملیات ساخت ۲ فروند […]

۹۰ میلیون دلار در کریدور شمال – جنوب سرمایه گذاری شده است

مدرس خیابانی گفت: با هدف افزایش ماموریت کشتیرانی امسال ۹۰ میلیون دلار در کریدور شمال – جنوب سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی روز جمعه در آیین شروع عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چند منظوره در شرکت صدرا بهشهر در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون قرارداد حدود ۶۰ میلیون دلار با شرکت دریایی ایران (صدرا) بهشهر برای ساخت ۴ فروند شناور برای ناوگان کشتیرانی خزر منعقد شده است.

وی با بیان این که حدود ۱۰ میلیون دلار نیز قرارداد توسعه‌ای و تجهیزاتی در بندر روسیه منعقد شده است، بیان داشت: ۱۷ میلیون دلار نیز برای خرید یک فروند کشتی روسی را نیز امسال با هدف تقویت جابجایی حمل و نقل کالا‌های اساسی در دریای شمال عملیاتی شده است.

۱۵۰ فروند در شرکت کشتیرانی فعال است

وی با بیان این که کشتیرانی با ۱۵۰ فروند و با ظرفیت ۵میلیون تن نقش مهمی در جابجایی کالا دارد، ادامه داد: تقویت کشتی رانی در شمال کشور مورد تاکید دولت سیزدهم است و به همین دلیل در کریدور شمال – جنوب امسال حدود ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری عملیاتی شده است.

در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا را داریم

مدرس خیابانی به ارایه گزارشی از عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا و در خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی هستیم که در حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی گفت: سال گذشته رکورد‌های تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

وی با بیان اینکه امسال نیز با رشد پنج درصدی میزان حمل و نقل دریایی به حدود ۳۰ میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: توسعه حمل نقل دریایی بر اساس سیاست دولت با گسترش ناوگان درشمال برنامه ریزی شده است.

وی با ذکر این نکته که نیاز امکانات و تجهیزات زیر ساختی در کشتی رانی زیاد است و برای جبران آن به تسهیلات ارزی نیاز داریم، گفت: کشتی رانی برای توسعه باید از صندوق توسعه ملی حمایت مالی خوبی دریافت کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه بنا داریم سالیانه یک فروند به ظرفیت کشتی رانی کشور اضافه شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه همسان و متوازن را در کشتی رانی مهم توصیف کرد و گفت: اکنون خطوط و نمایندگی را در بنادر کشور‌های حاشیه دریای خزر را توسعه دادیم و ساختار الکترونیکی در ارتباطات اداری شکل گرفته است.

مدرس خیابانی با بیان این که لجستیک دریایی را از دریای چین و هند به سمت کشور‌های دریای خزر گسترش داده شده است، گفت: خط ونزوئلا را شکل داده ایم که برای رونق این خط تجار باید برنامه ریزی داشته باشند.