رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی تمام‌قد از عملکرد قانون عفاف و حجاب در ستاد امربه‌ معروف حمایت می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار کرد: در مسأله حجاب و عفاف که دارای اهمیت و اولویت است، […]

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی تمام‌قد از عملکرد قانون عفاف و حجاب در ستاد امربه‌ معروف حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار کرد: در مسأله حجاب و عفاف که دارای اهمیت و اولویت است، دچار ضعف هستیم و حداقل باید در ۲ محور حوزه حکمرانی و حکمرانان و همچنین در حوزه متولیان فرهنگی جامعه توجه خود را بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به حوزه متولیان فرهنگی جامعه باید نگاه ویژه‌تری داشت، عنوان کرد: امروز حداقل برای همه دلسوزان نظام ثابت شده که پشت پرده مسائل ضدفرهنگی، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است که مدارک و مستندات آن نیز وجود دارد.

جعفری بیان کرد: ٢٠ سال است که رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده که اشغال سرزمینی در حوزه نظامی ممکن نبوده و باید وارد شویم و چالش در درون ایجاد کنیم و بهترین راه جنگ نرم و فرهنگی بوده که در این میان محوری‌ترین، اصلی‌ترین و اثربخش‌ترین کارها ترویج بی‌حجابی در جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ٢٠ سال است که ما توجه لازم را با وجود هشدارهایی که مقام معظم رهبری دادند، نداشته‌ایم؛ دولت‌ها آمدند و رفتند و توجه لازمی که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد را به این مسأله نکردند و امروز به مرحله‌ای رسیدیم که این توجه باید ایجاد شود و قوای سه‌گانه و مجلس باید اولویت و توجه ویژه به موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دولت جدید در این زمینه توجه ایجاد شده است، اذعان کرد: برخی افراد به‌صورت سازمان‌یافته و حساب شده در اردوگاه دشمنی که رسماً اعلام کرده این کار را وظیفه داریم انجام دهیم، ایستاده‌اند و از اقشار مختلف نیز در این اردوگاه هستند که قانون باید تکلیف این افراد را روشن کند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: مرحله اول برای مقابله با این نوع تهاجم، بحث فرهنگی است که باید برای آن طرح و برنامه داشت و به لحاظ اهمیت در درجه اول قرار دارد.

جعفری ادامه داد: با اینکه بعد از دستور ریاست قوه قضائیه اقداماتی انجام شده اما احساس می‌شود هنوز کارکرد ما بعد از ابلاغ دستور، با سطح انتظارات و مطالبات جامعه فاصله زیادی دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: وظیفه ما در دادگستری و حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر روشن است، اگر کسی به آمر به معروف تعدی و یا به حقوق مردم تجاوز کرد، باید پرونده تشکیل شده و قاضی رسیدگی کند، طبق قانون ما باید شعبه ویژه و قاضی ویژه تعیین کنیم که دادگستری استان در همه حوزه‌های قضایی بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۳۰ پرونده در رابطه با موضوع جرائم علیه عفت عمومی که یکی از آن‌ها شامل کشف حجاب است به دادگستری استان رسیده که مربوط به افراد ١٨ سال به بالاست و ٣٨ پرونده نیز مربوط به افراد زیر ١٨ سال داشته‌ایم.

جعفری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی تمام‌قد از عملکرد قانون عفاف و حجاب در ستاد امربه‌ معروف حمایت می‌کند، گفت: برای این پرونده‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است و از ٩٣٠ پرونده‌ای که رسیده ٣٧٠ پرونده در دادگستری است و برای ١٨۰ پرونده رأی صادر شده اما دوسوم پرونده‌ها را در قالب کار توجیهی و ارشادی آوردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: در این زمینه معاونت اجتماعی ۲ طرح تحت عنوان طرح شهیده زینب برای افراد ١۵ تا ١٨ ساله و طرح برای ریحانه برای افراد بالای ١٨ سال تعریف کرده است.

وی افزود: معاونت پیشگیری وظیفه دارد دعوت، مصاحبه و غربالگری از کسانی که کشف حجاب می‌کند، انجام دهد و قرار است بر اساس همین دستورالعمل، افرادی که مبادرت به کشف حجاب می‌کنند، مستندسازی کرده و به ما گزارش شود.

جعفری عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی از این مستندسازی‌ها شکل گرفته و به ما اعلام شده است و بر اساس مشخصاتی که می‌دهند با شماره تلفن‌شان تماس گرفته و فرد را به همراه والدینش دعوت می‌کنیم، سپس مصاحبه، غربالگری، اعتمادسازی شده و معرفی به یکی از طرح‌ها می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: سپس ۲ دوره با خود فرد جلسه گذاشته و با متخصصان در این حوزه گفت‌وگو می‌کند و همچنین یک دوره گفت‌وگو با والدین انجام می‌شود و در بخش دیگری ۲ کتاب به وی معرفی می‌کنیم که شبهات و سؤالات مربوط به چرایی حجاب را توضیح می‌دهد.

وی با بیان اینکه افرادی که تحت آموزش هستند پس از برگزاری طرح به یکی از کانون‌های فعال معرفی می‌شوند تا استمرار موضوع مدنظر حفظ شود، تصریح کرد: بخش حکمرانی باید توجه عملی خود را بیشتر کند و اگر این موضوع اولویت است باید پشتیبانی شکل بگیرد.