به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان_بانه؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروزدر همایش جشن انقلاب که با موضوع “انقلاب اسلامی، خودباوری و جوان ایرانی” در بانه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این حضور عرض سلام، ادب و احترام و قدردانی از زحمات روحانیون این شهرستان بود. وی با اشاره به […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان_بانه؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروزدر همایش جشن انقلاب که با موضوع “انقلاب اسلامی، خودباوری و جوان ایرانی” در بانه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این حضور عرض سلام، ادب و احترام و قدردانی از زحمات روحانیون این شهرستان بود.

وی با اشاره به فرموده خداوند در سوره عصر گفت: انسان دستخوش زیان است مگر کسانى که گرویده و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‌‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همه با هم از حق دفاع کنیم همانطور که مردم در برابر ظلم و ستم‌های رژیم شاهنشانی ایستادند و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مردمان و روحانیون بانه همواره از صبر، نزاکت، ادب و معرفت خاصی برخوردارند، عنوان کرد: ممکن است اشکالاتی در شرایط کنونی وجود داشته باشد اما رویکرد و اصل انقلاب یک حرکت فرهنگی بوده و امیدواریم با نویدهای دولت مشکلات مردم برطرف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی برای مقابله با ظلم، تبعیض و فساد؛ عدالت؛ تقریب مذهب و توجه جهانی به اسلام برپا شد، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب خبری از زیرساخت‌های کنونی، مسجد، مدرسه و… نبود اما اکنون به برکت انقلاب امکانات برای همه برادران‌و خواهران شیعه و سنی فراهم است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها در برابر جنایت و کشت‌وکشتارهای مسلمانان بی‌گناه سکوت کرده اما همواره اظهارات تفرقه‌افکنانه می‌زنند، تاکید کرد: وحدت و همدلی کنونی شیعه و سنی باید روز به روز تقویت یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از ارتقای جایگاه روحانیت در راستای خدمتگزاری بیشتر به این قشر تلاش‌گر خبر داد و افزود: تغییر و تحولات نیز در همین راستاست.

وی با تاکید بر اینکه علمای دین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را با موعظه و نصیحت در سطح شهرستان ترویج کنند، گفت: روحانیون جوانان طلبه را تربیت و به جامعه معرفی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به مشکلات آب شرب بانه اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر وزیر نیرو به استان کردستان، بنده مشکل آب شرب این شهر را مطالبه‌گری و پیگیری کردم امیدواریم با نگاه دولت، این مشکل برای همیشه مرتفع شود.

وی بر ضرورت خدمتگزاری مسئولان به مردم تاکید و عنوان کرد: جمهوری اسلامی هیچ کوتاهی در برابر نجابت مردمان کشور به ویژه مرزدان بانه‌ای نخواهد کرد.

‌پورذهبی از آغاز به‌کار منطقه آزاد بانه به زودی بر اساس گفته فرماندار بانه خبر داد و اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه ۱۰۰هزار نفر اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت که این بسیار امیدوارکننده و برکات آن سامل حال همه جوانان بیکار خواهد شد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه نیز در این دیدار از حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این شهر قدردانی و ایام دهه مبارک فجر را به همه مردم مرزدار بانه‌ تبریک گفت.

اسماعیل رستم‌پور، فرماندار شهرستان بانه نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر به همه مردم اظهار داشت: ایام الله ۲۲بهمن بوی تحول و تغییرات به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌تحول‌خواه و بسترش از دین و روحانیت و مردم شکل گرفت، گفت: امروز همه مردم ادامه‌دهنده راه انقلاب هستند.

رستم‌پور با بیان اینکه شهرستان بانه قدمگاه شهدا و افتخار مردمانش دفاع از دین، اسلام و قرآن بوده و بزرگمردانی در این دیار بوده که در کشور زبانزد خاص و عام است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۰۰شهیدوالامقام، جانباز و آزاده از این شهرستان تقدیم انقلاب شدهو امروز همه مردم نیز در راستای حفظ وحدت و دفاع از نظام گام بر می‌داریم.

وی با قدردانی از تلاش‌های روحانیون بانه که غیر از پیگیری مشکلات مردم، خواسته‌ای شخصی نداشته و با مناعت طبع زندگی می‌کنند، عنوان کزد: همواره از راهنمایی‌ها و همراهی‌های روحانیون این شهرستان تقدیر کرده و امیدوارمبیش از پیش در راستای خدمتگزاری به مردمگام برداریم.

فرماندار شهرستان بانه گفت: از پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برای حل مشکلات مردم این شهرستان قدردانی کرده و زحمات‌تان برای مرزداران بانه‌ای مایه امید و مباهات است.

رستم‌پور از افتتاح ۶۰پروژه مختلف عمرانی، کشاورزی و خدماتی بالغ بر ۶۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در شهرستان بانه خبر داد و یادآور شد:آغاز به‌کار منطقه ویژه آزاد و بانه به‌زودی و رسمی‌شدن سیران‌بند بانه از دستاوردهای نظام بوده که مردم از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

نظارت بر تالارهای عروسی شهرستان بانه بیشتر شود

ماموستا رحیم عباسی، یکی از اعضای شورای افتاو امام جماعت ابوالحسن بانه با قدردانی از خدمات نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: همه ما مردمان شهر و روستای بانه ۱۰۰درصد به انقلاب اسلامی رای داده و امروز نیز همان راه را قاطعانه ادامه خواهیم داد.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که دین اسلام بار دیگر احیا و خوشبختانه در طول ۴۳سال اخیر نیز به برکت این انقلاب همه مردم در رفاه و آسایش زندگی می‌کنند.

این ماموستای آئینی با بیان اینکه دنبال ایجاد اختلاف میان علما و برهم زدن وحدت اسلامی و تضعیف اسلام هستند، تصریح کرد: علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، اقتدار انقلاب اسلامی روز به روز تقویت و باید همه با همبرای ترقی دین اسلام تلاش کنیم.

وی بر ضرورت بازگشایی بازارچه‌های این شهرستان به‌منظور حل مشکلات اقتصادی مردم و اشتغالزایی جوانان تاکید کرد: تحقق این مهم مهم‌ترین خواسته مردمان دیاربوده که امیدواریم هر چه زودتر عملی شود.

ماموستا عباسی با انتقاد از اینکه نظارتی بر تالارهای عروسی این شهرستان نیست، اظهار کرد: برخی اتفاقات در تالارهای سطح شهر در حال انجام بوده که خلف موازین اسلامی و دین شریعت اسلام بوده و انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به این حوزه ورود کند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان