استاندارد کشوری اورژانس های ۱۶ بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان اورژانس های ۱۶ بیمارستان تابعه دانشگاه با توجه به نتایج اعتباربخشی در سال ۱۴۰۲ به حد استاندارد کشوری رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ گلاله یاری با اعلام این خبر، گفت: با تلاش های صورت گرفته در مجموعه دانشگاه، در […]

اورژانس های ۱۶ بیمارستان تابعه دانشگاه با توجه به نتایج اعتباربخشی در سال ۱۴۰۲ به حد استاندارد کشوری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ گلاله یاری با اعلام این خبر، گفت: با تلاش های صورت گرفته در مجموعه دانشگاه، در سال ۱۴۰۲، بر اساس نتایج اعتباربخشی های صورت گرفته، اورژانس های تمام بیمارستان های تابعه دانشگاه در سطح استان شامل ۴ مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی سطح سنندج و ۱۲ بیمارستان در شهرستان ها با توجه به نتایج اعتباربخشی، به حد استاندارد رسیده است.
رییس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه گفت: کیفیت تضمین کننده اعتماد دو سویه بین ارائه کننده و گیرنده خدمت است و به درجه ای از خدمات سلامت برای افراد و جامعه به منظور افزایش نتایج مورد انتظار سلامت که همراه با دانش حرفه ای روز باشد، اطلاق می گردد.
وی با بیان اینکه، ابعاد کیفیت شامل مواردی از قبیل ایمنی، کارایی، اثربخشی، بیمارمحوری، دسترسی، به موقع بودن و استمرار در خدمات است، ادامه داد: اعتباربخشی (Accrediation) نوعی برنامه ارزیابی داوطلبانه است که عملکرد سازمان را با یکسری استانداردهای از پیش تعیین شده مورد سنجش قرار می دهد.
رییس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه گفت: فاکتورهایی از قبیل استانداردهای خرید و اسقاط تجهیزات، سیستم تعمیر و نگهداری، سیستم کالیبراسیون و افزایش توانمندی پرسنل در کارکرد با تجهیزات از جمله مواردی است که در اعتباربخشی تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار می گیرد.
وی تصریح نمود:بر اساس اهداف از پیش تعیین شده، ان شاءالله سطح کسب شده از نظر استانداردهای اعتباربخشی اورژانس بیمارستان ها در مرکز درمانی سطح استان کردستان حفظ و ارتقاء خواهد یافت.