رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از صحبت ولادیمیر پوتین درباره اینکه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را ندارد، ادعا کرد اشاره های مکرر رئیس جمهور روسیه به سلاح های هسته ای “بسیار خطرناک” است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، پایگاه هیل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با […]

رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از صحبت ولادیمیر پوتین درباره اینکه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را ندارد، ادعا کرد اشاره های مکرر رئیس جمهور روسیه به سلاح های هسته ای “بسیار خطرناک” است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، پایگاه هیل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه نکس استار گفت: “اگر او (ولادیمیر پوتین) قصدی (برای استفاده از سلاح هسته‌ای) ندارد، چرا در مورد آن مکرراً صحبت می کند؟ چرا او در مورد توانایی استفاده از سلاح هسته ای تاکتیکی صحبت می کند؟ نحوه برخورد او با این موضوع بسیار خطرناک بوده است. او می تواند به همه اینها پایان دهد، از اوکراین خارج شود.”

پوتین روز پنجشنبه در یک گردهمایی کارشناسان سیاست خارجی گفت که استفاده از سلاح هسته ای تاکتیکی به نفع روسیه نیست.
رئیس جمهور روسیه بیان کرد: ما نیازی به این کار نمی بینیم. این هیچ فایده ای، نه سیاسی و نه نظامی، ندارد.
رئیس جمهور روسیه بارها دورنمای استفاده از تسلیحات هسته‌ای را مطرح و توانایی‌های هسته‌ای روسیه را در پاسخ به هرگونه تهدید بالقوه از سوی غرب برجسته کرده است.
پوتین در سخنرانی ماه گذشته میلادی برای اعلام طرحش جهت بسیج صدها هزار نیرو برای جنگ در اوکراین تاکید کرد، مسکو آماده استفاده از سلاح هسته ای برای دفاع هر جایی از قلمرو خود است. وی آمریکا و متحدانش را به “باج گیری هسته ای” و حرکت در راستای “نابود کردن” کشورش متهم کرد.
مقامات روسیه همچنین اوکراین را به آماده شدن برای استفاده از به اصطلاح “بمب کثیف” متهم کرده اند که مقامات اوکراینی آن را رد می کنند.