فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا بوده و امروز نمادی از دلاوری و ایثار رزمندگان در این منطقه است.

تاریخ ظرفیت عظیمی برای ثبت ایثار، دلاور مردی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده است.

وی دفاع مقدس را صفحه زرینی از تاریخ کشور دانست و افزود: در هشت سال دفاع مقدس انقلاب نوپای مردم، مظلومانه مورد تهاجم دنیای استکبار قرار گرفته و مردم با اراده‌ای پولادین دژ مستحکمی را در برابر دشمن ایجاد کرده و به پیروزی رسیدند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به ارتفاعات بازی دراز گفت: ارتفاعات بازی دراز یکی از نقاط استراتژیک در جبهه میانی بوده که به اندازه‌ای برای دشمن اهمیت داشت که فتح آن را کلید و رمز موفقیت و اشرافیت خود بر منطقه می‌دانست.

فرزادی‌پور تصریح کرد: رزمندگان اسلام با وجود تمامی کمبودها و سختی‌ها با ایثار، فداکاری و رشادت بارها به این ارتفاعات رفته و هربار بخشی از آن را از دشمن پس گرفته و با استقرار کامل در آن و پیروزی در این عملیات کلید و مقدمه موفقیت در بخش‌های دیگر جبهه را فراهم آوردند.

وی با بیان اینکه نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا بوده و امروز نمادی از دلاوری و شجاعت و ایثار رزمندگان در این منطقه است، افزود: ارتفاعات بازی دراز هر سال در سالگرد عملیات غرورآفرین آزادسازی آن میزبان کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده که در یک راهپیمایی به این ارتفاعات صعود می‌کردند