تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده درخصوص انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که قرار است ۱۷ آبان ماه در این کشور برگزار شود، از افزایش احتمال کنترل مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوریخواه خبر می دهد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تارنمای شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» با انتشار این خبر نوشت: بنابر نتایج نظرسنجی […]

تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده درخصوص انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که قرار است ۱۷ آبان ماه در این کشور برگزار شود، از افزایش احتمال کنترل مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوریخواه خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تارنمای شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» با انتشار این خبر نوشت: بنابر نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه خبری و موسسه «یوگاو» (YouGov)، اکثر رای دهندگان آمریکایی ترجیح می دهند حزب جمهوریخواه کنترل (اکثریت) مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا را در اختیار گیرد.

براساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، چنانچه همین امروز (۱۶ اکتبر برابر با ۲۴مهرماه) انتخابات کنگره در آمریکا برگزار شود، حزب جمهوریخواه ۲۲۴ کرسی و حزب دموکرات ۲۱۱ کرسی مجلس نمایندگان را بدست خواهند آورد.

این گزارش می افزاید: این درحالی است که در نظرسنجی قبلی پیش بینی می شد حزب دموکرات ۲۲۲ کرسی و حزب جمهوریخواه ۲۱۳ کرسی بدست آورند و این وضعیت نشان می دهد که کفه میزان (ترازو) به نفع حزب جمهوریخواه است.

این درحالی است که  حزب دموکرات  هم اکنون ۲۲۰ کرسی و حزب جمهوریخواه ۲۱۲ کرسی را در اختیار دارند.

براساس این گزارش، یکی از نکات مهم برای رای دهندگان آمریکایی وضعیت اقتصادی و تورم است و در این نظرسنجی پاسخ دهندگان سیاست های اقتصادی حزب جمهوریخواه را در قیاس با حزب دموکرات  بهتر ارزیابی می کنند.

در این  نظرسنجی مشترک وضعیت اقتصادی آمریکا «بسیار بد» ارزیابی شده، ۴۰ درصد از پرسش شوندگان وضع اقتصاد آمریکا را «بسیار بد» و تنها پنج درصد آنرا «بسیار خوب» دانسته اند.

درهمین حال ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، وضعیت آمریکا را در کل بسیار بد و ۶ درصد، اوضاع را بسیار خوب می دانند.

این نظرسنجی از مورخ  ۱۲ تا ۱۴ اکتبر (۲۰ تا ۲۲ مهرماه) و از دوهزار و ۶۸نفر از رای دهندگان ثبت نام شده آمریکایی با خطای ۲.۴ درصد به عمل آمده  است.

انتخابات میاندوره ای آمریکا قرار است هشتم ماه نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود، در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رقابت گذارده می شود، همزمان  نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت از آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.