برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان چادگان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان، در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ایجاد تعامل بین بخشی و همکاری ادارات مربوطه، جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان […]

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان چادگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان، در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ایجاد تعامل بین بخشی و همکاری ادارات مربوطه، جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل سالن جلسات فرمانداری چادگان و با حضور بخشداران و روسای ادارات عضو ستاد برگزار گردید.

دکتر رسول ایمانیان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال جاری در پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، توضیحاتی در خصوص این بیماری به حاضرین در جلسه ارائه نمود.

وی گفت : با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی به سدها و تالاب ها و استخرها برای زمستان گذرانی،به خصوص در شهرستان چادگان و مجاورت آن با سد زاینده رود، خطر ابتلای طیور صنعتی و بومی به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

دکتر ایمانیان افزود: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان مشاهده نگردیده ولی با توجه به انتقال سریع این بیماری در هنگام بروز، لازم است دستگاه های اجرایی عضو ستاد جهت مقابله با این بیماری در آمادگی کامل باشند.

مهندس علوی معاون فرماندار و مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان چادگان نیز ضمن تشکر از شبکه دامپزشکی شهرستان و اعضای ستاد در انجام اقدامات پیشگیرانه گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان می باشد و همچنین مباحث اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار می دهد، لازم است تمامی اعضای ستاد ضمن همکاری و هماهنگی حداکثری با شبکه دامپزشکی شهرستان، آمادگی کامل جهت واکنش سریع نسبت به وقوع این بیماری را داشته باشند.

معاون فرماندار و مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان چادگاندر پایان گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که لازم است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان، بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد آنفلوانزای کشور بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم شود چرا که این بیماری علاوه بر آن که خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی مواجه می کند. وی همچنین از اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور مراتب را در اولین فرصت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند