حق‌آبه هیرمند از طریق دیپلماسی به طور جد پیگیری می‌شود‌ معاون اول رئیس جمهور گفت: از مجرای دیپلماسی بحث حق‌آبه منطقه سیستان از رودخانه هیرمند را نیز نیز دنبال می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،  از زاهدان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در رأس هیأتی از طریق فرودگاه زابل وارد استان سیستان و بلوچستان […]

حق‌آبه هیرمند از طریق دیپلماسی به طور جد پیگیری می‌شود‌

معاون اول رئیس جمهور گفت: از مجرای دیپلماسی بحث حق‌آبه منطقه سیستان از رودخانه هیرمند را نیز نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،  از زاهدان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در رأس هیأتی از طریق فرودگاه زابل وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی قرار گرفت.

بازدید از وضعیت چاه نیمه‌ها، بازدید از خسارت‌های ناشی از سرما و یخبندان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جمله برنامه‌های سفر مخبر به استان سیستان و بلوچستان است. این سفر پیرو دستور رئیس جمهور جهت بررسی و حل مشکلات حوزه‌های حامل‌های انرژی و منابع آب استان انجام شده است.

سرمای یخبندان و داغ بی‌مهری مردم سیستان را می‌سوزاند

مسئله تامین آب در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است

مخبر در بدو ورود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله تامین آب در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است؛ اینکه یک استان در کنار دریا قرار داشته باشد و یک دریا آب زیر زمین آب موجود باشد بعد روی زمین خشک باشد اصلاً موضوعیت ندارد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در راستای تامین آب سیستان و بلوچستان به لطف الهی هم انتقال آب از دریای عمان آغاز شده و هم بهره‌برداری از آب‌های ژرف در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله از مجرای دیپلماسی بحث حق‌آبه منطقه سیستان از رودخانه هیرمند را از افغانستان نیز دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: موضوع سوخت این روزها در سیستان و بلوچستان به یک مسئله تبدیل شده، که هم در تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت و هم در مقدار سوختی که باید به استان تعلق می‌گرفت که در این موضوعات ان‌شاءالله تصمیم‌گیری خواهیم داشت.

مخبر خاطرنشان کرد: بررسی بحث‌های اشتغال، مسکن و بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان دیگر برنامه‌های ما در این سفر است که هم در زابل و هم در زاهدان دبنیال خواهیم کرد.