دهیاری‌ها در کشور کد اجرایی می‌گیرند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع روستاییان و عشایر فارس گفت: آیین نامه دهیاری‌ها در دست تدوین است و به زودی در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.قربانی افزود: بر اساس این آیین نامه، دهیاری […]

دهیاری‌ها در کشور کد اجرایی می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع روستاییان و عشایر فارس گفت: آیین نامه دهیاری‌ها در دست تدوین است و به زودی در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.
قربانی افزود: بر اساس این آیین نامه، دهیاری ها، دستگاه اجرایی می‌شوند و می‌توانند از اعتبارات تملک دارایی شهرستان‌ها استفاده و به صورت یک دستگاه مستقل عمل کنند.
وی گفت: مجوز به کارگیری نیرو در دهیاری‌ها به وزارت کشور داده شده و دهیارانی که ۵۰ درصد نمره قبولی آزمون را کسب کنند پذیرفته خواهند شد و این کمکی به امنیت شغلی دهیاران خواهد بود.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲، برای حق بیمه کامل دهیاران پاره وقت و تبدیل به تمام وقت، ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس هم از راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در فارس خبر داد که در این قرارگاه همه فعالیت‌ها و خدمات محرومیت زدایی و عمرانی توسط دستگاه‌های خدماتی و اجرایی استان به صورت متمرکز و در قالب تشکیلاتی منسجم انجام می‌شود.
رستمی گفت: بر اساس ساختار تعریف شده ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان به ۱۰ دهک تقسیم شده است و براساس کم برخوردارترین و پایین‌ترین دهک عملیات توسعه‌ای و محرومیت زدایی در روستا‌های استان،آغاز می‌شود.
به گفته وی برای محرومیت زدایی ۱۰ شاخص از جمله آب ، برق ، گاز و جاده تعریف شده است که توسط قرارگاه در روستا‌ها اجرا می‌شود.
رضایی معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس هم از ابلاغ مصوبه تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به استان خبر داد و گفت: این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد به هر واحد مسکن روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد که بانک‌های عامل، منتظر ابلاغ شیوه نامه پرداخت آن هستند.
استاندار فارس نیز با تاکید بر اجرای عملیات محرومیت زدایی در روستا‌های کم برخوردار گفت: مسکن و اشتغال دو اولویت در روستاهاست که توجه به آن جلوی مهاجرت را می‌گیرد.