استاندار کردستان خواستار تبیین کامل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این استان شد و افزود: ایام دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین این بیانیه است. به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، بیان کرد: مقام معظم رهبری با بینش والا و نگاه متعالی، این […]

استاندار کردستان خواستار تبیین کامل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این استان شد و افزود: ایام دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین این بیانیه است.

به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، بیان کرد: مقام معظم رهبری با بینش والا و نگاه متعالی، این بیانیه را برای کشور و جهان اسلام ترسیم کردند ولی متاسفانه ما هنوز به خوبی مفاد این بیانیه را تبیین نکرده‌ایم.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند جوانان هرچه بیشتر با این بیانیه آشنا شوند و کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر، رسانه‌ها و صدا و سیمای استان نیز باید روی تبیین این بیانیه کار کنند و ما هم برنامه‌های اجرایی خود را با آن منطبق کنیم.

دکتر زارعی‌کوشا ادامه داد: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصت در راستای مقابله با فراموشی آرمان ها و اهداف انقلاب است و به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت های در اختیار در راستای نیل به این هدف مهم بهره‌برداری کنیم.

وی وحدت را از مهمترین مولفه‌های در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اگر تشتت، منیت و منافع شخصی در میان بود قطعاً انقلاب پیروز نمی‌شد.

او افزود: امام راحل (ره) توانست بین مردم وحدت ایجاد کند و این وحدت با شعار ایجاد نمی‌شود بلکه باید به آنچه می‌گوییم اعتقاد داشته‌ باشیم و به آن عمل کنیم و آنچه مردم را دور امام راحل (ره) جمع کرد، صداقت در گفتار و رفتار بود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکلات ایجاد شده پس از بارش شدید برف و برودت هوا در استان، از مدیران خواست در راستای خدمت به مردم همچنان وحدت، تعامل و هم‌افزایی داشته باشند.

دکتر زارعی‌کوشا در این جلسه همچنین بر لزوم مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: هرچقدر برنامه‌ها جنبه مردمی‌تر داشته باشد، هم اثرگذارتر و هم ارزشی‌تر خواهد بود لذا باید زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنیم.

وی افزود: برای ایجاد جذابیت در برنامه‌ها، باید هم خلاقیت به خرج دهیم، هم نگاهمان به ظرفیت‌ها باشد و هم می‌توانیم از ابتکارات سایر استان‌ها الهام بگیریم.

بر اساس اعلام ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برای این ایام در مجموع بیش از شش هزار برنامه در حوزه‌های مختلف در سطح استان تدوین شده که با نواختن زنگ انقلاب در مدارس آغاز می‌شود.

در جریان برگزاری این نشست که به صورت وبینار و با حضور فرمانداران استان برگزار شد، گزارشی از فعالیت های کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر استان کردستان نیز ارائه گردید.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان