«ستاره ای» از آسمان علم کردستان خاموش شد پروفسور محمدرضا ستاره، از دانشمندان کردستانی و از چهره های برجسته علم فیزیک در جهان که یک ماه پیش در تصادفی در مسیر بیجار- دیواندره دچار حادثه شده بود؛ جان باخت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پروفسور محمدرضا ستاره از دانشمندان برتر جهان […]

«ستاره ای» از آسمان علم کردستان خاموش شد

پروفسور محمدرضا ستاره، از دانشمندان کردستانی و از چهره های برجسته علم فیزیک در جهان که یک ماه پیش در تصادفی در مسیر بیجار- دیواندره دچار حادثه شده بود؛ جان باخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پروفسور محمدرضا ستاره از دانشمندان برتر جهان بود، این دانشمند فاضل در اوایل خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در مسیر بیجار – دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از بیش از یک ماه درد و رنج ناشی از تصادف و ۱۰ عمل جراحی امروز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

پروفسور ستاره اهل بیجار و دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری از جمله نوابغ شهرستان بیجار و استان کردستان به شمار می رفت.

این دانشمند فرزانه  ۱۴۲ مقاله در حوزه فیزیک نظری از جمله امواج الکترو مغناطیس، کیهان شناسی فیزیک جدید و…. به چاپ رسانده بود.

یقینا چنین دانشمندان فرزانه ای از ذخایر علمی و دانشگاهی هر جامعه ای به شمار می روند که فقدان آنها خلاء بزرگی را در زمینه تحقیق و پژوهش ایجاد می کند.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت
حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمدان علمی انتخاب کرد که پروفسور «محمدرضا ستاره» نیز در این فهرست قرار گرفت.

او از دانشمندان و فرزانگان عصر معاصر و از نمادهای علم و تحقیق و پژوهش در کردستان به شمار می آید. علم، ابزار افتخار و سلطنت و سروری است هرکس که از این وادی دور است لاجرم از برتری و افتخار دور است و این دانشمند برجسته کردستانی بعنوان برترین پژوهشگر کشوری تبدیل دانش به فناوری و پیشرفت در مقوله تجاری سازی علم را باعث افزایش توان پاسخگویی به نیازهای ملت و افتخارآفرینی کشور در عرصه‌های گوناگون علمی کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان