بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند/ رکورد حضور مسافران در مریوان، بانه، سروآباد و سنندج مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢۵ اسفندماه تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢۵ اسفندماه تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ١۴ فروردین‌‎ماه ١۴٠٣ در این‌باره اظهار کرد:براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از تاریخ ٢۵ اسفندماه تا پایان روز ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری، تعداد ٢ میلیون و ٣۵ هزارو ٧۶٠ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود:همچنین در بازه زمانی اعلام شده ۴٠١ هزارو ٢١٩ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.
او همچنین از انجام ٨۵۴ فقره بازدید نظارتی در این ایام خبر داد وعنوان کرد:در بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ۵٢ واحد تذکر و ۴ واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.
مهرزاد با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم، یادآور شد:امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‎های مثبتی برداریم.