امام جمعه سنندج گفت: هدف از اجرای طرح نظام هدفمندی یارانه‌ها کمک به معیشت مردم به ویژه نیازمندی و مبارزه با رانت و رانت‌خواران است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با آرزوی قبولی طاعات […]

امام جمعه سنندج گفت: هدف از اجرای طرح نظام هدفمندی یارانه‌ها کمک به معیشت مردم به ویژه نیازمندی و مبارزه با رانت و رانت‌خواران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاباسلامی و تبریکسالروز ورود سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب بهاستان کردستان اظهار داشت: این سرزمین بنا به فرموده رهبریمرکز فرهنگ، تمدن، عرفان و علم بوده و مردم در سال ۸۸ با استقبال باشکوه از معظم‌له برادری و وفاداری خود را به نظام نشان دادند.
وی افزود: از دولتمردان انتظار می‌رود پروژه‌های نیمه‌تمام مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستانبه اتمام برسد.
امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دولت با همه توان برای رفع مشکلات و بهبود معیشتی مردم تلاش می‌کندخاطرنشانکرد: روز چهارشنبه هفته جاری ۲۱ نفر از ماموستایان اهل‌سنت استان‌های سراسر کشور با رئیس‌ جمهور دیدار کرده و بنده مسائل و مشکلات مردم و استان رامنعکس و مورد توجه آیت‌الله رئیسیقرار گرفت.
وی بیان کرد: رئیس‌ جمهور در آن نشست به صراحت اعلام کردند که به همه وعده‌هایی که به مردم داده پایبند و عملیکرده و از نیروهای بومی در سپردن مسئولیت‌های استانی استفاده خواهد کرد.
ماموستا رستمی گفت: هدف از اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها کمک به معیشت نیازمندان و مبارزه با رانت و رانت‌خواری است.
وی با یادآوری اینکه خداوند متعال به محتکران هشدار داده و احتکار خیانتی بزرگ و در شان انسان مسلمان نیست تاکید کرد:دولت جلوی کارخانه‌ها و سرمایه‌گذارانی که احتکار کرده را گرفته و اجازه این تخلف را به آنان ندهند.
امام جمعه سنندج مایوس کردن مردم در این شرایط کنونی را بزرگترین گناه خواند و تصریح کرد:نباید هیچ‌گاه از رحم و مهربانیت حق‌تعالی مایوس شویم، اما انتظار می‌رود مردم و دولت پشتیبان یکدیگر باشند چرا که دشمنان همواره دنبال توطئه و رسیدن به اهداف شوم خود هستند.
وی ابراز داشت: اگر دولت ضعیف باشد، ملت ضعیف و بالعکس، لذا انتظار می‌رود قدردان یکدیگر باشیم چرا که دشمن هیچ‌گاه دلسوز مردم نیست.
امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با تبریک هفته هلال‌احمر به همه فعالان این عرصه عنوان کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمردر سرما و گرما ایثار می‌کنند.
وی تاکید کرد: بههر کسی که مسئولیت و امانتی به وی سپرده شد، باید امانتدار و به مردم خیانت نکند.
ماموستا رستمی در بخشی پایانیازخطبه‌های خود به عظمت و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد راه نجات انسان‌ها از مشکلات را پیروی از فرموده‌های حق‌تعالی و رسول اکرم(ص) و قرآن دانست و یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال به برکت این مکان مقدس امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما را از تفرقه و اختلاف دور کرده و در مسیر دین اسلام و خدمتگذاری به مردم قرار دهد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان