کشف ‌وضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کامیاران/ ٢ متهم دستگیر شدند فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: ٢ مجرم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمدرضا […]

کشف ‌وضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کامیاران/ ٢ متهم دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: ٢ مجرم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمدرضا زارعی روز سه‌شنبه ١۴ آذرماه ١۴٠٢ در این‌باره اظهار کرد: برابر گزارش واصله از سوی نیروهای انتظامی کامیاران به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در محور مواصلاتی کرمانشاه به کامیاران ، بررسی‌ و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این رابطه ٢ نفر با هویت معلوم و بومی دستگیر و به‌همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او یادآور شد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.