دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، در حاشیه نشست گروه هفت در هیروشیما با یکدیگر دیدار و درباره توسعه همکاری های هسته ای و دفاعی گفت و گو کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری یونهاپ، سران […]

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، در حاشیه نشست گروه هفت در هیروشیما با یکدیگر دیدار و درباره توسعه همکاری های هسته ای و دفاعی گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری یونهاپ، سران انگلیس و کره جنوبی در دیدار روز شنبه خود ابراز امیدواری کردند که همکاری های دو کشور در زمینه انرژی هسته ای، فناوری، صنایع دفاعی و سایر زمینه ها گسترش یابد.

به گفته لی دو وون، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، یون و سوناک در این دیدار درباره طیف گسترده ای از موضوعات از جمله روابط دوجانبه، تقویت همکاری های عملی، امور بین المللی و همکاری در صحنه جهانی گفتگو کردند.

یون با اظهار این که اولین نشست خود را با سوناک معنادار می‌داند، از نخست‌وزیر انگلیس برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در انرژی هسته‌ای، ایجاد مشارکت دیجیتال و تقویت همکاری در امنیت سایبری دعوت کرد.

به گفته لی، سوناک موافقت خود را با این درخواست ها ابراز کرد و گفت که امیدوار است همکاری نزدیک با کره جنوبی در زمینه انرژی، از جمله انرژی هسته ای، صنایع دفاعی و نیمه هادی ها برقرار شود.

سوناک همچنین به مناسبت صد و چهلمین سالگرد آغاز مبادلات دو کشور خواستار تعمیق روابط شد و مدعی شد قصد دارد کره جنوبی را به مهم ترین شریک انگلیس در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل کند و پیشنهاد تدوین یک برنامه همکاری و توافق دقیق در اولین زمان ممکن را داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، یون نیز در پاسخ خواستار برقراری ارتباط نزدیک بین تیم های امنیت ملی و اقتصادی دو کشور شد.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن به همراه اتحادیه اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۷ در شهر هیروشیما ژاپن از ۱۹ تا ۲۱ مه ( ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) حضور دارند.