جشنواره موسیقی اقوام ، ظرفیت قابل توجهی برای معرفی کردستان است استاندار کردستان با تاکید بر تثبیت مرجعیت موسیقی کردی به عنوان یکی از غنی ترین موسیقی های نواحی اظهار داشت: موسیقی کردی ظرفیت جهانی شدن را دارد و به واسطه ویژ‌گی‌های بی بدیل، در همه جای کشور موسیقی محبوبی است. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

جشنواره موسیقی اقوام ، ظرفیت قابل توجهی برای معرفی کردستان است

استاندار کردستان با تاکید بر تثبیت مرجعیت موسیقی کردی به عنوان یکی از غنی ترین موسیقی های نواحی اظهار داشت: موسیقی کردی ظرفیت جهانی شدن را دارد و به واسطه ویژ‌گی‌های بی بدیل، در همه جای کشور موسیقی محبوبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه  امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه جاری در جلسه هماهنگی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی اظهار کرد: یکی از برنامه های راهبردی برای توسعه فرهنگی تمرکز بر ظرفیت های کم نظیر هنری استان است که موسیقی کردی از جمله این ظرفیت هاست.

وی با بیان اینکه در صددیم در زمینه جایگاه موسیقی کردی با توجه به قدمت و ویژگی های خاص آن به سمت جهانی شدن حرکت کنیم، ادامه داد: موسیقی کردی این ظرفیت را دارد که با مرکزیت سنندج به عنوان میراث معنوی به ثبت جهانی برسد.

استاندار کردستان تاکید کرد: در نظر داریم این برنامه در تقویم فرهنگی هنری استان تثبیت شود و هر سال با کیفیت بالایی برگزار شود.

وی همچنین تقویت نشاط اجتماعی را از راهبردهای مهم عنوان کرد و گفت: مردم کردستان به عنوان مردمانی شاد در کشور معروف هستند و باید از این ظرفیت جهت معرفی استان و تقویت بعد گردشگری استان بهره ببریم.

گفتنی است؛ کردستان،هشتم تا یازدهم مهر ماه امسال میزبان جشنواره ملی موسیقی اقوام است، فرصتی که در سنندج، شهر خلاق موسیقی فراهم شده تا گروه‌هایی از ۱۸ قوم کشورمان ، هنرنمایی کنند.
 کویستان عبدالحکیمی