جشن بزرگ امامت(غدیر) و اجتماع بزرگ پیروان ولایت(کارکنان دستگاه قضایی استان و خانواده ایشان) برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این ویژه برنامه که با حضور کارکنان اداری و قضایی و شوراهای حل اختلاف بیش از ۲۰ حوزه قضایی استان و خانواده […]

جشن بزرگ امامت(غدیر) و اجتماع بزرگ پیروان ولایت(کارکنان دستگاه قضایی استان و خانواده ایشان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این ویژه برنامه که با حضور کارکنان اداری و قضایی و شوراهای حل اختلاف بیش از ۲۰ حوزه قضایی استان و خانواده های ایشان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با گرامی داشت دهه ولایت و عید سعید غدیر، این عید را یکی از مهم ترین روزهای تاریخ اسلام دانست و بیان داشت: حادثه غدیر یک حادثه تاریخی صرف نبوده، بلکه از این جهت که منشأ استمرار نبوت در قامت امامت در این روز بنیان نهاده شد، صبغه کلامی و اعتقادی دارد و واقعه غدیر آنچنان بزرگ و مهم است که خداوند متعال ابلاغ رسالت پیامبر ختمی مرتبت را منوط به ابلاغ آن می نماید.
وی در ادامه نام حضرت علی (ع) را تجلیگاه عدالت دانست و افزود: نام امیرالمؤمنین(ع) چنان با عدالت عجین شده که هر جا نام آن حضرت به زبان می آید، بلافاصله عدالت تداعی می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه خطاب به قضات و کارمندان دستگاه قضایی نیز گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرای عدالت بر عهده شماست که با تلاش جهادی و شبانه روزی خود بار سنگین اجرای عدالت و احقاق حق مظلومان را بر دوش کشیده و به همین جهت خدمت در دستگاه قضایی افتخاری بزرگ است.
حجت الاسلام و المسلمین مصدق عملکرد دستگاه قضایی کشور را نسبتاً موفق دانست و تصریح کرد: امروز مردم از دستگاه قضایی کشور انتظار اجرای عدالت دارند و خوشبختانه اقبال ایشان نسبت به دستگاه قضایی در طی یکسال گذشته حاکی از آن است که ما در خصوص حل مشکلات مردم موفقیت نسبی داشته ایم؛ زیرا رضایتمندی مردم معیار خوبی برای سنجش موفقیت در دستگاه قضایی است.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش اجرای عدالت را ماحصل تلاش در سه بخش دانست و تصریح کرد: بخش اول مربوط به نظام اسلامی است؛ حاکمیت با جذب قاضی و کارمند و فراهم نمودن معیشت آنان، دستگاه قضایی را جهت اجرای عدالت آماده می کند که البته در این حوزه در استان کمبودهایی وجود دارد و جهت رفع آنها تلاش های زیادی انجام شده که راه اندازی یک دوره ویژه از کارآموزان قضایی با ابتکار و پیگیری های رییس کل دادگستری استان از جمله آنهاست.
این مقام عالی قضایی ادامه داد: بخش دوم ناظر بر تلاش کارکنان دستگاه قضایی است؛ قضات و کارکنان ضمن دانش افزایی و تلاش مستمر جهت ارتقاء علمی و عملی خود، مقدمات صدور آراء هر چه متقن تر را فراهم می کنند.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان ساخت: سومین بخش نیز مربوط به خانواده محترم همکاران و پرسنل قوه قضاییه است؛ وجود آرامش در خانه از مقدمات اصلی برای فعالیت و خدمت رسانی شایسته بوده که این از وظایف خانواده کارکنان دستگاه قضایی است و البته از سوی دیگر همه همکاران ما باید قدردان همراهی و همکاری خانواده خود باشند.
حجت الاسلام و المسلمین مصدق در پایان اظهار داشت: تلاش ریاست محترم و مجموعه مدیران عالی قوه قضاییه آن است که تا جای ممکن آرامش را در خانواده گرم و صمیمی دستگاه قضایی کشور برقرار کنند و در زمینه تأمین معیشت پرسنل خوشبختانه فعالیت‌های خوبی با هماهنگی دولت محترم انجام شده و امیدواریم بتوانیم بخشی از زحمات شما را جبران کنیم که البته زحمات شما با مسایل مادی قابل جبران نبوده و خداوند به شما اجر و پاداش خواهد داد