نتایج و دستاوردهای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان اصفهان در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳، همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ اجرا گردید. به […]


طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳، همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ اجرا گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح در استان، با  ایجاد ستاد استانی و تشکیل جلسات متعدد و تنظیم برنامه های نظارتی و هماهنگی با کلیه شبکه های دامپزشکی استان در شهرستان ها، بر نحوه اجرای این طرح نظارت کامل داشت.

در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان با ساماندهی بالغ بر ۹۰ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب ۶۸ اکیپ ثابت و سیار و بکارگیری ۱۰۵ نفر مسئول فنی بهداشتی و ناظر بهداشتی در مراکز عمده عرضه و فروشگاه های بزرگ عرضه فرآورده های خام دامی، نظارت های بهداشتی بر چرخه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام را انجام نمود.

همچنین کارشناسان دامپزشکی استان از طریق سامانه ۱۵۱۲ پاسخگوی شکایات و گزارش های مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی و رسیدگی به آنها بوده و در کنار این اقدامات اطلاع رسانی های گسترده ای نیز از طریق صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و ارسال هدفمند پیامک های بهداشتی به گروه های مختلف و عامه مردم بمنظور افزایش آگاهی مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی و مسئولین فنی بهداشتی واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی صورت گرفت تا عموم مردم از اجرای این طرح مطلع شوند.

شایان ذکر است بازدید از واحدهای مختلف با همکاری و مشارکت ستاد تنظیم بازار استان، اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت، شبکه بهداشت و درمان و … صورت گرفت.

در پایان اجرای یک ماهه طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان اصفهان اقدامات و دستاوردهایی به شرح زیر صورت گرفت:

تداوم فعالیت کشتارگاه های دام و طیور استان در ایام تعطیلات و همکاری در جهت تامین گوشت ، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز شهروندان برای اولین بار در استان.

۸۸۲۹ مورد بازدید نظارتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از تولید تا عرضه

نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار  166871 راس دام سبک و سنگین

نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار ۷۰۳۲۹۱۴ قطعه طیور

۲۲۶۵۵ کیلوگرم لاشه ضبطی انواع دام درسطح کشتارگاه های دام

۱۱۰۰۸۵ کیلوگرم لاشه ضبطی طیور در سطح کشتارگاه های طیور

کشف و ضبط ۷۶۰۵۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی از سطح مراکز عرضه

خروج ۱۵۸۷۰ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی در سطح مراکز عرضه و چرخه مصرف انسانی

پلمپ ۲۵ باب واحد متخلف و ارجاع به مراجع قضایی

و در کلام آخر ارتقاء بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مورد مصرف مردم و تضمین امنیت و ایمنی غذایی جامعه