آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه با حضور دادستان انتظامی قضات در دادگستری مرکز استان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای انقلاب […]

آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه با حضور دادستان انتظامی قضات در دادگستری مرکز استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهید آیت الله دکتر بهشتی قوه قضاییه را به عنوان یکی از ارکان و ستون های استوار نظام دانست و بیان داشت: با اهمیتی که اسلام به مسأله قضا و قضاوت داده، دستگاه قضایی که متولی اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عمومی است، حجم سنگین و مضاعفی از کار و مسئولیت را بر دوش می کشد.

وی افزود: بدون شک مردان و زنان مجاهد و مجاهده ای با روحیه خستگی ناپذیر در میدان عمل در این عرصه حضور دارند که این بار امانت را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

ایشان یادآور شد: در شرایط کنونی جامعه و وجود کمبودها و کاستی ها در کنار مسؤولیت سنگین، نمونه آشکار کار جهادی همراه با دلسوزی و بی‌طرفی را در کارکنان دستگاه قضایی می‌توان مشاهده کرد و دادگستری‌ها میدان کار جهادی به معنای واقعی کلمه است.

رییس دستگاه قضایی استان از دیگر محورهای توفیق در انجام وظایف را وجود تدبیر در مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: وجود تدبیر و مدیریت دقیق در کنار روحیه و تفکر جهادی و انقلابی شرط حرکت در مسیر تحول و تعالی است و اگر این اصل حاکم نباشد به اتلاف سرمایه انسانی و دیگر منابع منجر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان با ارائه گزارشی از گوشه ای از اقدامات و عملکرد دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و پانصد هزار فقره پرونده به دادگستری کل استان وارد شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فقره با کار جهادی همکارانم در سراسر استان مختومه شده است و این نشانگر آن است که کمبودها مانع از انجام تلاش جهادی در انجام وظایف نگردیده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از قضات نمونه کشوری و استانی دادگستری استان با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد