مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت چغندر قند پائیزه اختصاص یافته است که فراتر از سطوح تعهد شده ی این شهرستان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، در استان فارس، سردار انصاری با اشاره به اینکه سطوح مورد تعهد شهرستان رستم برای کاشت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت چغندر قند پائیزه اختصاص یافته است که فراتر از سطوح تعهد شده ی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، در استان فارس، سردار انصاری با اشاره به اینکه سطوح مورد تعهد شهرستان رستم برای کاشت چغندر قند پائیزه ۲۵۰ هکتار بوده است، تصریح کرد: ورود کارخانه های قند به کشت قراردادی باعث شده که کشاورزان به این نتیجه برسند که کاشت چغندر قند می تواند گزینه خوبی برای تغییر الگوی کشت باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت چغندر قند پائیزه فرصت مناسبی برای بهره وری بیشتر از ظرفیت های آبی و خاکی شهرستان رستم است، اظهار کرد: کشت چغندر قند از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده است که با تعطیلی کارخانه قند این شهرستان، قریب به سه دهه کشت چغندر قند به فراموشی سپرده شده بود.

او با اشاره به اینکه در سال جاری کارخانه های قند مرودشت و اقلید طرف قرارداد کشاورزان شهرستان رستم هستند، ابراز کرد: تامین بذر، فراهم نمودن نهاده های مورد نیاز و در اختیار گذاشتن ادوات کاشت تا برداشت و خرید تضمینی محصول از جمله خدمات کارخانه های طرف قرارداد کشاورزان این شهرستان است.