معاون وزیر اقتصاد در دیدار با جانبازان اعصاب و روان مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) ۸ میلیارد تومان جهت احداث تنها بیماستان روانپزشکی شرق کشور با عنوان بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ویژه جانبازان اعصاب و روان اختصاص داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار، هادی قوامی در راستای تکریم ایثارگران با جانبازان […]

معاون وزیر اقتصاد در دیدار با جانبازان اعصاب و روان مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) ۸ میلیارد تومان جهت احداث تنها بیماستان روانپزشکی شرق کشور با عنوان بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ویژه جانبازان اعصاب و روان اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار،

هادی قوامی در راستای تکریم ایثارگران با جانبازان اعصاب و روان بستری در مرکز توانخبشی امام خمینی(ره) دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌های آنان واقعا مظلوم واقع شده‌اند، نیاز است به این عزیزان توجه ویژه‌ای شود.

معاون وزیر اقتصاد برای ۵۰ جانباز بستری در این مرکز که بیماری شدید اعصاب و روان دارند، ۵۰ میلیون به صورت اختصاصی در جهت برگزاری اردوی درمانی و آموزشی ویژه این عزیزان و همسران آنان اختصاص داد.

همچنین این مقام مسئول در راستای ساخت بیمارستان روانپزشکی جانبازان اعصاب و روان که با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، ۸ میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی قول مساعد داد تا مشکلات درمانی جانبازان برطرف شود.

قوامی همچنین قول پیگیری در جهت تهیه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات ویژه جانبازان اعصاب و روان داد.

خراسان رضوی ۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان دارد
سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این خصوص گفت: جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌های آنان نیازمند خدمات درمانی تخصصی مربوط به خود را دارند که در حال حاضر این مرکز توانخبشی امام خمینی (ره) فقط خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی و خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌شود که این موارد کافی نیست.

صدیقه خدیوی افزود: در شرق کشور یک بیمارستان تخصصی ویژه جانبازان وجود ندارد و مرکز توانخبشی امام خمینی (ره) در حال حاضر با همین خدمات محدود به جانبازان سایر استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: ساخت بیمارستان روان پزشکی امری بسیار ضروری است زیرا در خراسان رضوی از بین ۵۰هزار ۹۹۱ جانباز، ۱۸ هزار نفر جانباز و اعصاب روان هستند که از این میان شش هزار نفر آنان دچار بیماری اعصاب روان شدید هستند.

وی ادامه داد: یک قطعه زمینی به وسعت ۱۷ هزار متر در بلوار رستمی مشهد واقع شده که متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران و کاربری درمانی دارد که در حال حاضر، هزار متر آن زیربنای ساختمان توانخبشی است و مابقی فضای باز است، که با رازنی‌های مختلف مقرر شده در این زمین بیمارستان ۶۴ تخت خوابی جانبازان اعصاب روان احداث شود.

خدیوی تاکید کرد: موافقت اصولی از وزارت بهداشت و درمان دریافت شده است و پروانه ساخت بیمارستان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است که در آینده ساختمان قدیم تبدیل به آزمایشگاه، فیزیوتراپی، کاردرمانی، و اورزانس و ساختمان جدید مرکز نگهداری و بیمارستان با خدمات تخصصی درمانی ویژه جانبازان اعصاب و روان شود.
وی در پایان ضمن قدردانی از پیگیری‌ روزنامه خراسان و معتمدین معین بنیاد گفت: ساخت و بهره برداری از این بیمارستان ۶۴ تخت خوابی نیازمند همکاری شهرداری و علوم پزشکی مشهد را می طلبد زیرا جانبازان اعصاب روان شرایط بسیار خاص و حساسی نسبت به سایر جانبازان دارند.
گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهدالرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.