تابستان طولانی‌ و باران شدید، محصول نیشکر هند را کاهش داد، کاهش صادرات شکر از هند، می تواند قیمت های جهانی را بالا ببرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، کشاورزان، آسیابان‌ها و بازرگانان گفتند که تولید شکر هند در سال جاری صادرات بزرگترین تولیدکننده شیرین‌کننده در جهان را کاهش دهد. کاهش صادرات […]

تابستان طولانی‌ و باران شدید، محصول نیشکر هند را کاهش داد، کاهش صادرات شکر از هند، می تواند قیمت های جهانی را بالا ببرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، کشاورزان، آسیابان‌ها و بازرگانان گفتند که تولید شکر هند در سال جاری صادرات بزرگترین تولیدکننده شیرین‌کننده در جهان را کاهش دهد.

کاهش صادرات شکر از هند، همچنین دومین صادرکننده بزرگ جهان، می تواند قیمت های جهانی را بالا ببرد و به رقبای برزیل و تایلند اجازه دهد تا محموله های سفارشی خود را افزایش دهند.

«پرادیپ جاگتاپ»، کشاورز ناحیه سولاپور در ایالت غربی ماهاراشترا، بزرگترین ایالت تولیدکننده شکر هند، گفت: ظاهرا محصول به نظر شبیه سال گذشته بود اما زمانی که برداشت را شروع کردیم، متوجه شدیم که حاصل کار بسیار پایین است.

امسال جاگتاپ توانست ۵۳۰ تن نیشکر از زمین ۹ هکتاری خود جمع آوری کند که نسبت به ۷۵۰ تن سال قبل، ۲۲۰ تن کمتر است.

۱۹۲ کشاورز دیگر از ۱۱ منطقه مهم تولید نیشکر ماهاراشترا به رویترز گفتند شرایط آب و هوایی خشک امسال در طول تابستان و سپس باران شدید، به محصول نیشکر ضربه زد.

کاهش محصول نیشکر

کشاورزان به طور متوسط ۱۵ درصد کاهش محصول نیشکر را گزارش کردند اما در برخی از مناطق، افت هر هکتار را ۳۵ درصد اعلام کردند.

ماهاراشترا که بیش از یک سوم تولید شکر کشور را به خود اختصاص می دهد، انتظار می رود در سال اقتصادی جاری که از اول اکتبر آغاز شد، رکورد ۱۳.۸ میلیون تن شکر تولید کند که بر اساس گزارش دولت ایالتی، ۱۳.۷ میلیون تن در سال گذشته افزایش یافته است.

یک مقام ارشد یک کارخانه قند و یک فروشنده گفت:کاهش ۱۵ درصدی در بازده نیشکر می تواند تولید شکر ماهاراشترا را به ۱۱.۷ میلیون تن کاهش دهد.

در کنار ماهاراشترا، پرورش دهندگان نیشکر از ایالت همسایه کارناتاکا نیز با شرایط آب و هوایی نامساعدی مواجه شدند. به گفته این مقام کارخانه، در نتیجه، به نظر می رسد تولید شکر کارناتاکا به ۵.۵ میلیون تن در سال جاری در مقابل ۶ میلیون تن تولید شده در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ کاهش یابد.

تولید کمتر شکر در ماهاراشترا و کارناتاکا می‌تواند تولید شکر هند را به ۳۳.۳ میلیون تن در سال جاری ۲۳-۲۰۲۲ در برابر رکورد ۳۵.۸ میلیون تنی سال گذشته کاهش دهد.

صادرات کمتر

دهلی نو به کارخانه‌ها اجازه داده است که ۶.۱۵ میلیون تن شکر را در مرحله اول صادر کنند و سازمان تولیدکنندگان و انجمن کارخانه‌های قند هند انتظار دارد که دولت هند تا ۴ میلیون تن شکر را برای محموله‌های خارج از کشور در مرحله دوم اختصاص دهد.

یک مقام ارشد دولتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: هند پس از اطمینان از وجود منابع کافی برای برآورده کردن تقاضای داخلی در حدود ۲۷.۵ میلیون تن، مجوز صادرات، صادر می کند.