ساماندهی ۲۵۰۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان کردستان سرپرست معاونت مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی کردستان از ساماندهی ۲۵۰۰۰نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن درپروژ های انبوه سازی و واگذاری زمین خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امیر حسین جمشیدی گفت:در راستای وظایف مقرر در قانون […]

سرپرست معاونت مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی کردستان از ساماندهی ۲۵۰۰۰نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن درپروژ های انبوه سازی و واگذاری زمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امیر حسین جمشیدی گفت:در راستای وظایف مقرر در قانون اساسی مبنی بر تامین مسکن برای افراد و اقشار واجد شرایط و تعهد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور مستند به قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، این اداره کل از سال ۱۳۹۸ نسبت به ثبت نام متقاضیان،پالایش آن‌ها و به تبع شناسایی اراضی دولتی جهت بارگزاری پروژه های طرح اقدام ملی مسکن (نهضت ملی مسکن) اقدام گرده است.
جمشیدی افزود:از زمان ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ آیین¬نامه اجرایی و راه اندازی سامانه در کلیه شهرستان های استان کردستان تعداد ۲۰۴ هزار و۲۹۹ نفر ثبت نام کرده، که از این تعداد ۱۱۶ هزار و۷۵۲ نفر حائز شرایط نهایی جهت دریافت مسکن شده اند و از میان تایید شدگان تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین ساماندهی شده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد:پروژه‌های انبوه‌سازی نهضت ملی مسکن، با تولیت اداره‌کل راه‌و شهرسازی به تعداد ۱۴ سایت دارای قرارداد با سازندگان فعال و در این راستا برای هر پروژه مشاور طراح، نظارت و آزمایشگاه مکانیک خاک تعیین و با تاکید بر کیفیت ساخت و اجرای پروژه‌ها طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان عملیات اجرایی درحال انجام می‌باشد.
جمشیدی اظهار امید واری کرد با تلاش مجموعه همکاران راه وشهرسازی ودیگر سازمانها ونهادهای مرتبط وتصویب زمین های پیشنهادی برای الحاق در شورای عالی شهرسازی ومعماری شاهد ساماندهی همه متقاضیان محترم باشیم.