وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های نمایشگاه شهرآفتاب گفت: بهتر است نمایشگاه‌ها در این مجموعه برگزار شود تا مزاحمتی در مرکز شهر برای شهروندان پیش نیاید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت […]

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های نمایشگاه شهرآفتاب گفت: بهتر است نمایشگاه‌ها در این مجموعه برگزار شود تا مزاحمتی در مرکز شهر برای شهروندان پیش نیاید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین‌آلات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درباره امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شهری گفت: بخش‌ خصوصی مورد حمایت ما است و در بحث اتوبوس، مینی بوس، میدل باس و ون قراردادهای متعددی منعقد کرده‌ایم.
وی افزود: به مقداری که درصد تولید داخل توسط تولید کننده بالا رود، حمایت‌های خود را بیشتر خواهیم کرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره انتقاد بخش خصوصی نسبت به تسهیل‌گری وزارت کشور در ارتباط با شهرداری‌ها گفت: در حال حاضر انتقادی ندارند، چون نزدیک به ۱۰ هزار قرارداد با بخش خصوصی داریم که تا به حال همچین قراردادهایی وجود نداشته بود.
وحیدی در پاسخ به این سوال که ۸۰ درصد هزینه چند اتوبوس دیگر را وزارت کشور تقبل می‌کند، گفت: تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد.
وی درباره امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب بیان کرد: شهر آفتاب فضای بسیار خوبی دارد و بهتر است نمایشگاه‌ها در این مکان برگزار شوند.
وزیر کشور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر، ترافیک و مزاحمت برای مردم دارد، گفت: اولویت این است که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود، البته گاهی اوغات اقتضائاتی پیش می‌آید که این موضوع عملی نمی‌شود.
وحیدی ادامه داد: باید تلاش کنیم نمایشگاه‌های بیشتری در شهر آفتاب برگزار شود.
وی درباره واردات خودرو برای حمل و نقل عمومی نیز گفت: نوسازی تاکسیرانی جزو برنامه‌هاست و بخشی از آن نیز ممکن است از طریق واردات انجام شود.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وزارت کشور در مقابل واردات اتوبوس دسته دوم ادامه داد: وقتی امکان تولید اتوبوس در داخل کشور را داریم، باید از تولید داخل استفاده کنیم؛ چراکه هم کمک به تولید کننده‌ها است و هم به دلیل دست اول بودن از نظر آلودگی و… مناسب‌تر است.
همچنین پزیر کشور در سومین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری با حضور در غرفه شرکت بهره برداری مترو از تلاش برای تأمین منابع لازم برای خرید واگن خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ احمد وحیدی گفت: تأمین ناوگان برای متروی تهران را از سه طریق پیگیری می کنیم و امیدوارم کارها با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی تصریح کرد: اگرچه در تأمین منابع مالی مشکلاتی وجود دارد اما در تلاش هستیم راهی برای برون رفت از آن پیدا کنیم.
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت خرید ۶۳۰ واگن مترو گفت: برای محقق شدن این قرارداد باید ۱۵ درصد از منابع مالی تأمین شود که تاکنون محقق نشده است اما در تلاش هستیم تا تأمین شود.
وزیر کشور افزود: با توجه به نیاز متروی تهران تأمین ۳۱۵ واگن نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از قطارهای مترو نیاز به بازسازی دارند گفت: امیدوارم با تلاشی که کارکنان شهرداری دارند این بازسازی ها انجام شده و قطارها به خطوط متروی تهران بازگردند.
وحیدی در ادامه به تولید قطار ملی که توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است اشاره کرد و گفت: تست گرم این قطار انجام شده است و امیدوارم در قالب یک قرارداد با یکی از کارخانه‌های کشور، زمینه برای تولید انبوه فراهم شود