کاخ سفید بر این باور است که سقف ۶۰ دلاری برای قیمت نفت روسیه، مشوق لازم را برای ادامه صادرات نفت از سوی مسکو ایجاد خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،کاخ سفید معتقد است که سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت روسیه انگیزه لازم برای مسکو جهت ادامه صادرات نفت را […]

کاخ سفید بر این باور است که سقف ۶۰ دلاری برای قیمت نفت روسیه، مشوق لازم را برای ادامه صادرات نفت از سوی مسکو ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،کاخ سفید معتقد است که سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت روسیه انگیزه لازم برای مسکو جهت ادامه صادرات نفت را حفظ می‌کند.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که امتناع از صادرات نفت مشکلات جدی برای روسیه ایجاد خواهد کرد. این مقام آمریکایی افزود: «هدف سقف قیمت اطمینان از کاهش درآمد نفت روسیه و همزمان ادامه ورود نفت روسیه به بازارهای جهانی بوده است.»

او گفت: «ما معتقدیم که سقف قیمت در سطح ۶۰ دلار، انگیزه‌های واضحی را برای روسیه برای ادامه صادرات حفظ می‌کند، چون عدم صادرات نفت، عواقب جدی برای روسیه خواهد داشت.»

ژان پیر تاکید کرد که واشنگتن انتظار دارد درآمدهای انرژی روسیه کاهش یابد و از تأمین مالی عملیات نظامی در اوکراین جلوگیری شود و می‌توان این سقف قیمت را در طول زمان تغییر داد تا از کسب بیشتر سود توسط روسیه در طول جنگ جلوگیری شود.توافق تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه توسط کشورهای گروه هفت و استرالیا از روز دوشنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) اجرایی شد. تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه در بازارهای جهانی تازه‌ترین اقدام متحدان اوکراین برای کاهش درآمدهای ارزی روسیه است.

کمیسیون اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای گروه ۷، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که قیمت نفت دریایی روسیه را از ۵ دسامبر به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا هستند.