دیدار سرپرست حوزه هنری کردستان با فرماندارشهرستان مریوان افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان به منظور بررسی میدانی فعالیت های فرهنگی وهنری حوزه هنری در مریوان صبح امروز با حضور در این شهرستان با اسماعیل احمدی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در این […]

دیدار سرپرست حوزه هنری کردستان با فرماندارشهرستان مریوان

افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان به منظور بررسی میدانی فعالیت های فرهنگی وهنری حوزه هنری در مریوان صبح امروز با حضور در این شهرستان با اسماعیل احمدی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در این دیدار افشین آزادی با اشاره به میزبانی شهرستان مریوان از زائرین اربعین حسینی این اقدام را یک حرکت درراستای توجه به ظرفیت های کردستان عنوان کرد و گفت: کردستانی ها و اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت و پیامبراکرم (ص) بوده و هستند و پذیرایی آنان از زائرین اربعین حسینی نشانه عینی از وحدت و همدلی در جامعه است.
وی با قدردانی از تمهیدات صورت گرفته در شهرستان مریوان به منظور میزبانی از زائرین و با اشاره به برنامه های فرهنگی وهنری حوزه هنری استان کردستان درحوزه بحث اربعین گفت: حضور۱۱ گروه تئاتراز استان های کردستان، کرمانشاه، گیلان و همدان در این شهرستان با اجرای بیش از ۱۰۰ نمایش صحنه ای و خیابانی ، تهیه و تولید مستند حرفه ای با حضور هنرمندان و مستند سازان برجسته کشوری درمریوان، اجرای گروه سرود، چاپ و عرضه‌ی کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس در شهرستان های مختلف استان از جمله فعالیت های حوزه هنری در این ایام به شمار
می رود.
در این دیدار اسماعیل احمدی فرماندار مریوان نیز با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت فرهنگی است از همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های فرهنگی در راستای برگزاری برنامه های مختلف از جمله حوزه هنری تقدیر کرد.
وی با اشاره به میزبانی شایسته مردم شهرستان مریوان از زائرین اربعین حسینی گفت: خوشبختانه اقشار مختلف مردم در کنار دستگاه های دولتی نتیجه بسیار خوبی در مریوان داشته و زائرین اربعین حسینی بدون هیچگونه مشکلی از مرز باشماق مریوان تردد کرده و این روند همچنان ادامه دارد.
بازدید افشین آزادی از موکب های فرهنگی وهنری مرز باشماق
افشین آزادی در ادامه حضور خود در مریوان از نزدیک در جریان فعالیت های فرهنگی وهنری در مریوان و مرز باشماق قرار گرفت.
وی با حضور در موکب های فرهنگی وهنری برقرار شده ضمن دیدار با هنرمندان گروه های نمایش، سرود از نمایشگاه عکس برگزار شده نیز بازدید کرد.
وی از حضور گروه مستند ساز حوزه هنری در مرز باشماق خبر داد وگفت: از امروز گروهی حرفه ای از مستند سازان کشور در قالب گروه مستند حوزه هنری استان کردستان با استقرار در مرز باشماق گوشه هایی از حضور زائرین اربعین حسینی، خدمات ارائه شده و همدلی و همراهی مردمان مهمان نواز مریوان را به تصویر می کشند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان