اساس کار یک خبرنگار کیفیت و دقت در نگارش خبر است نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر اساس کار یک خبرنگار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ظهر امروز پنج شنبه ۲۱دی ماه ۱۴۰۲ در […]

اساس کار یک خبرنگار کیفیت و دقت در نگارش خبر است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر اساس کار یک خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ظهر امروز پنج شنبه ۲۱دی ماه ۱۴۰۲ در دیدار با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید (غلامرضا رهبر) برگزار شد، اظهار داشت:انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر اساس کار یک خبرنگار است.

پورذهبی گفت:بسیج رسانه باید نقش هدایتگر را ایفا کند و تعهد باید اصل کار یک خبرنگار باشد.

وی افزود:خبرنگار متعهد کسی است که مطالب را به درستی منتقل نماید چرا که تعهد خبرنگار یک مسئله انسانی و خبرنگار متعهد کسی است که مطالب را به درستی منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر تاکید کرد و افزود: خبرهای دارای غلط املایی قابل قبول نیست، لذا خبر باید وزن و کیفیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی لازمه مرجعیت رسانه‌ای را بستگی به خود رسانه‌ها و قوی بودن مطالب فعالان این عرصه دانست و ادامه داد: رقابت رسانه‌ای باید در میان رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای یابد و در زمینه انتشار اخبار و مطالب باکیفیت با جدیت اقدام شود.

رسانه‌ها صف اول محور مقاومت هستند

حجت رشیدی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه انتخابات را پیش‌رو داریم، فرصت مناسبی است تا نظرات و ایده‌های اصحاب رسانه را برای نقش‌آفرینیشان بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در صف مقدم در بین مردم حضور دارند، گفت:تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای،جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین از دریچه رسانه ها در سراسر کشور بازتاب بزرگی داشته و همه مردم آن را محکوم می‌کنند.

رشیدی اظهار کرد: سال گذشته در جریان اغتشاشات علی‌رغم اینکه کردستان کانون توجه ضدانقلاب و معاندین بود، و کوچکترین حرکت و وابستگی یک فرد به نظام را بشدت محکوم می کردند، اما جشنواره ابوذر با آثار و محتواهای ارسالی بیشتر برگزار شد.

رشیدی با اشاره به کیفیت خوب برگزاری رویداد رسانه‌ای تحت عنوان (جام رسانه‌ای امید) در بحث امیدآفرینی و انتشار خبر طی یک ماه گذشته در استان افزود: براگزاری چنین برنامه هایی بهانه ای برای کشف استعدادها و ظرفیت‌های رسانه‌ای است که شکوفایی و نقاط قوت را بروز و سواد رسانه را ارتقا می دهد.

وی افزود: رسالت اصلی بسیج رسانه سه گزاره (مطالبه‌گری)(نقد منصفانه) و (بیان خدمات نظام) است که بایستی آن را به شفافی به سرانجام برسانیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان از جشنواره ابوذر به عنوان یک رویداد شاخص بسیج رسانه نام برد و افزود:امسال نهمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد و تا پایان دی ماه آثار جمع‌بندی می‌شود و بهمن ماه نیز اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

رسانه‌ها همدلی و همگرایی را حفظ کنند

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به حفظ اتحاد و هم‌افزایی میان جامعه رسانه‌ای تاکید کرد واظهارداشت: با توجه به تحولات اخیر، لازم است که رسانه‌ها نوعی همدلی و همگرایی را حفظ کنند زیرا در هر جایی که رسانه‌های ما فعالیت کمرنگی داشتند،رسانه های معاند ودشمن از این فرصت سو استفاده کردند.

عیسی فلاحی با اشاره به اینکه اگر امروز ما بعنوان بسیج رسانه حضور پیدا کردیم، انتظار داریم رسانه ها همانند رزمندگان و بسیجیان جبهه‌های حق علیه باطل، شجاع بودن و نترس بودن را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی افزود:از رسانه‌ها انتظار میرود نباید در مقابل وقایعی که اتفاق می‌افتد منفعل باشند، لذا بایستی حقایق را به روشنی و بدور از ترس رسانه‌های معاند منتشر کنند، چرا که ما به‌عنوان وجدان بیداری جامعه می‌توانیم با نقدهای منصفانه خود تاثیر مثبتی در جهت حل مشکلات مردم و جامعه نقش موثری داشته باشیم.

در پایان این نشست اصحاب رسانه پیشنهادات و نکته نظرات خود را در خصوص هر چه بهتر برگزاری حضور حداکثری مردم انتخابات بیان کردند.

کویستان عبدالحکیمی