گام‌های عملیاتی تعامل ایران و آژانس در حال تدوین است مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این که قرار نیست سند همکاری جدیدی بین ایران و آژانس منعقد شود، سند ماه مارس را برای ادامه همکاری‌ها کافی دانست و از تدوین گام‌های عملیاتی این سند توسط تیم‌های تخصصی دو طرف خبر داد. به […]

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این که قرار نیست سند همکاری جدیدی بین ایران و آژانس منعقد شود، سند ماه مارس را برای ادامه همکاری‌ها کافی دانست و از تدوین گام‌های عملیاتی این سند توسط تیم‌های تخصصی دو طرف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان، از دیدارهای مهم خود با مذاکره‌کننده ارشد و وزیر خارجه ایران در تهران سخن به میان آورد و با بیان این که تعاملات این آژانس با کشورمان در مرحله حساسی قرار دارد از شروع دور جدید تعاملات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

رافائل گروسی افزود: ما یک سال قبل بر سر بیانیه مشترکی توافق کردیم و سند مهمی که امضا کردیم درباره سطح همکاری‌های نظارتی و پادمانی بود. این سند گام‌های که طرفین باید بردارند را بیان می‌کند و امروز توافق کردیم این سند ادامه پیدا کند و بر روی برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در این راستا تأکید کردیم.

وی ضمن اعلام معتبر بودن این سند همکاری، تصریح کرد: ما قصد انعقاد سند جدیدی نداریم بلکه همان سند ماه مارس از این ظرفیت برخوردار است که برای ادامه همکاری‌های دو طرف و حل و فصل مسائل مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ارائه پیشنهادی به ایران سخن گفت که شامل گام‌های عملیاتی است که توسط تیم‌های دو طرف در قالب نشست‌های جداگانه در حال تعریف است.

گروسی درباره نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود نیز با بیان این که ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است، خاطرنشان کرد: برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران برطرف شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

وی با پافشاری بر همکاری با ایران تا بازگشت به مسیر قبلی و تسهیل بازگشت به برجام تسهیل، اضافه کرد: ما می‌دانیم که برای این منظور چه اقداماتی باید انجام شود.