برنامه توزیع مکمل ویتامین دی در مدارس فارس آغاز شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت یقطین مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: مکمل ویتامین دی در راستای سلامت و پیشگیری از کمبود این ویتامین در بین دانش آموزان مقاطع […]

برنامه توزیع مکمل ویتامین دی در مدارس فارس آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت یقطین مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: مکمل ویتامین دی در راستای سلامت و پیشگیری از کمبود این ویتامین در بین دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود.
مریم زارعی افزود: در این برنامه برای هر دانش آموز ۸ عدد قرص ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی برای مدت ۸ ماه درنظر گرفته شده است.
وی در زمینه توزیع قرص‌ها گفت: قرص‌ها در اختیار مدیران یا مربیان بهداشت مدارس قرار می‌گیرد و آن‌ها هر ماه دریک تاریخ مشخص یک عدد قرص ویتامین دی بین دانش آموزان توزیع می‌کنند.
زارعی تصریح کرد: میزان قرصی که به دانش آموزان داده می‌شود میزان پایه است و جنبه درمانی ندارد و مشکلی هم برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.
کمبود ویتامین دی در بدن موجب پوکی استخوان وانواع سرطان‌ها می‌شود.