رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه فعالیت سامانه بارشی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تا روز سه‌شنبه در ۸ استان خبر داد و گفت: همزمان دمای هوای در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته افزایش خواهد یافت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «صادق […]

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه فعالیت سامانه بارشی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تا روز سه‌شنبه در ۸ استان خبر داد و گفت: همزمان دمای هوای در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «صادق ضیاییان» گفت: امروز (یکشنبه) بارش باران دامنه و ارتفاعات در مازندران، جنوب سیستان‌ و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا فردا دوشنبه تداوم دارد، افزود: فردا همچنین ارتفاعات در غرب، شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و چهارمحال و بختیاری بارانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: برای روز سه شنبه نیز انتظار بارش باران را در دامنه و ارتفاعات در مازندران، شرق، غرب و شمال هرمزگان، شمال و جنوب فارس و جنوب اصفهان داریم. همزمان از امروز تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.

به گفته ضیاییان از امروز تا سه شنبه همچنین وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در برخی مناطق نفوذ گردوخاک استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، جنوب شرق خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه برای آب و هوای این استان‌ها به دلیل وزش باد شدید هشدار زرد صادر شده است، گفت: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری و احتمال سقوط سنگ، شکستن درختان فرسوده و تیرهای برق وجود دارد که ضمن ضرورت آماده باش دستگاههای امدادی، به مردم هم توصیه می‌کنیم از تردد در سطح شهر در ساعات وزش باد شدید خوددداری کنند.