اعلام جرم از ممانعت هر مجموعه یا واحد تولیدی از رصد کارشناسان محیط زیست مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:براساس ماده ۱۶ این قانون هر مجموعه یا واحدی اعم از تولیدی و خدماتی از رصد میزان آلودگی آنها توسط کارشناسان محیط زیست ممانعت کنند، علیه آنها می توانیم اعلام جرم کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:براساس ماده ۱۶ این قانون هر مجموعه یا واحدی اعم از تولیدی و خدماتی از رصد میزان آلودگی آنها توسط کارشناسان محیط زیست ممانعت کنند، علیه آنها می توانیم اعلام جرم کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اقبال حمیدی در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته زمین پاک در سنندج برگزار شد، اظهار کرد:براساس ماده ۱۶ این قانون هر مجموعه یا واحدی اعم از تولیدی و خدماتی از رصد میزان آلودگی آنها توسط کارشناسان محیط زیست ممانعت کنند، علیه آنها می توانیم اعلام جرم کنیم.

وی گفت: شهرداری سنندج بارها اقدام به سوزاندن شاخ و برگ حاصل از هرس درختان در کمربندی بهشت محمدی کرده که در صورت تکرار، اقدام به اعلام جرم علیه این نهاد خواهیم کرد.

حمیدی افزود:سوزاندن شاخ و برگ جمع آوری شده درختان و بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی عاملی در آلودگی هواست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: براساس داده های ایستگاه های پایش کیفی هوای استان در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۱روز هوای پاک، ۱۵۶ روز قابل قبول، ۲ روز ناسالم باری گروه های حساس، یک روز ناسالم برای عموم داشته‌ایم.

حمیدی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برمبنای شاخص های کیفی هوا روز بسیار ناسالم و خطرناک در کردستان نداشته‌ایم و این بیانگر وضعیت مطلوب هوای استان نسبت به سال گذشته است.

وی گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۲ روز هوای استان در وضعیت خطرناک، یک روز بسیار ناسالم، هفت روز ناسالم برای عموم و ۱۲ روز هم ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: بیان مشکلات در هر حوزه ای موجب یافتن راهکارهایی برای برطرف کردن و اهمیت دادن به آن می شود که اگر کندی در این زمینه صورت گیرد،قطعا روند حل آن سخت تر خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: یکی از شعارهای سازمان محیط زیست وجود ۸۰ میلیون محیط بان در کشور است و بدین معنا که هر شهروند خود را در مقابل محیط زیست مسئول بداند و بهبود آنرا مطالبه کند مسئولان هم در مقابل باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ در قالب ۳۴ ماده به تصویب رسید، بیان کرد: ۲۳ دستگاه در سطح وزارتخانه ها طبق این قانون رسالت هایی در خصوص هوای پاک برعهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: براساس ماده ۱۶ این قانون هر مجموعه یا واحدی اعم از تولیدی و خدماتی از رصد میزان آلودگی آنها توسط کارشناسان محیط زیست ممانعت کنند، علیه آنها می توانیم اعلام جرم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد:از جمله برنامه های ما در هفته هوای پاک، بازدید از چند واحد صنعتی بزرگ در استان و بررسی وضعیت خودروهای در حال تردد در سطح شهر با همکاری پلیس راهور و سپس اعمال جریمه و توقیف خودروهای آلاینده است.

کویستان عبدالحکیمی