اهتمام مدیران استان به طرح نور و موضوعات فرهنگی برای زیست عفیفانه استاندار اصفهان با بیان اینکه از بین رفتن جایگاه مادر با زدن دختران ما صورت می‌گیرد، گفت: طرح نور در مجموعه انتظامی یکی از طرح‌ها برای زیست عفیفانه است و اهتمام دولت و مدیران استان هم در موضوع فرهنگی و سلفی پیگیر این […]

استاندار اصفهان با بیان اینکه از بین رفتن جایگاه مادر با زدن دختران ما صورت می‌گیرد، گفت: طرح نور در مجموعه انتظامی یکی از طرح‌ها برای زیست عفیفانه است و اهتمام دولت و مدیران استان هم در موضوع فرهنگی و سلفی پیگیر این زیست عفیفانه است.
سید رضا مرتضوی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با  یکی از مهم ترین ظرفیت های کشور را اصل رسانه و خبرنگاران بیان کرد وگفت: این اصل مورد غفلت واقع شده است و سال گذشته، سال انتخابات در کشور و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود؛ تمام رسانه های نظام سلطه تلاش داشتند که انتخابات در ایران را کم رونق کنند و امید را در بین مردم از بین ببرند.

مرتضوی با بیان اینکه این روزها شاهد از دست رفتن وجهه نظام غرب با اتفاقات صورت گرفته در دانشگاه های آمریکا و اروپا هستیم، اظهارکرد: این اتفاقات نشان داد که غرب به دانش، دانشگاه و زن چه نگاهی دارند و این از الطاف خفیه الهی است که این روشنگری ها اتفاق می افتد که ما متوجه بشویم که سره و ناسره کجا هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای انتخابات زیر ۱۰ درصدی در کشور، تاکید کرد: در استان اصفهان ما نسبت به انتخابات دوره گذشته یک درصد مشارکت بیشتری داشتیم و در برخی مناطق که دشمن تلاش داشت مردم را بترساند و برگزاری انتخابات را با مخاطره مواجهه کند اما مردم در این حموزه ها حضورت چشم گیر بالای ۸۰ درصد داشتند.

مرتضوی ادامه داد: این ایام یکی واقعه دردناک تاریخی در سرزمین های فلسطین اشغالی و غزه عزیز درحال وقوع است که بالغ بر ۱۳ هزار کودک شهید در این منطقه و بیش از ۳۴ هزار شهید در این منطقه داریم.

استاندار اصفهان دررابطه‌با مسکن خبرنگاران تصریح کرد: در جلسه قبلی نشست خبری پس از تأکید ویژه به راه و شهرسازی، قرار بر این شد با همکاری مجموعه‌های صنفی خبرنگاران و راه و شهرسازی، تلاش‌هایی برای خانه‌دارشدن خبرنگارانی که فرم ج آن‌ها قرمز نیست باشیم.

*موضوع زمین مسکن ملی در اصفهان حل شده است

وی با بیان اینکه اخیراً موضوع زمین مسکن ملی در اصفهان حل شده است و یک منطقه ۸۰۰ هکتاری برای این کار در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: در یک هماهنگی بین استان و وزارت راه برای مسکن خبرنگاران باید صورت بگیرد و لیست خبرنگاران دراین‌رابطه تکمیل شود.

مرتضوی با بیان اینکه کل میزان آب قابل پمپاژ در تونل سوم بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: آبی که برای کشاورزان در حال پمپاژ در هر مرحله برای کشاورزان است بیش از ۹۰ مترمکعب است و ما زودتر از موعد اعلامی وزیر کشور به نتیجه مدنظر رسیده‌ایم.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه اتباع در هر جامعه‌ای هم فرصت و هم تهدید است، گفت: از سال گذشته بر روی اتباع تمرکز ویژه‌ای صورت گرفت و وزارت کشور با حضور برخی از استان‌هایی که در حوزه اتباع فعال‌تر هستند جلساتی داشتند و برنامه‌هایی در استان برای اتباع غیرقانونی داشته‌ایم.

*موفقیت استان در ساماندهی اتباع

وی ادامه داد: در ۱۲ ماه گذشته بالغ بر ۹ ماه استان اصفهان رتبه اول در حوزه سامان‌دهی اتباع را داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ما در گذشته نسبت به نگاه آینده‌نگرانه دررابطه‌با تولید انرژی غفلت شده و مخالفت‌هایی دررابطه‌با توسعه نیروگاه‌ها در کشور مواجه بودیم، اظهار کرد: ما در سال‌هایی پایانی دولت قبل با قطعی‌های مکرر برق در تابستان مواجه بودیم و با تغییر دولت این نگاه عوض شد و ظرفیت وزارت نیرو برای برنامه‌ریزی در این موضوع داشته است.

نماینده دولت در استان با بیان اینکه ما در استان برنامه‌ریزی‌های برای توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی صورت گرفت و یکی دو مورد از این نیروگاه‌ها در حال رسیدن به مرحله بهره‌برداری هستند، گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای مثبت‌شدن تراز استان در حوزه انرژی برق هستیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت انرژی و شورای انرژی در استان و کشور، تأکید کرد: تلاش شده است با یک نگاه ترکیبی به بخش‌هایی که اولویت دارند این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

*فولاد و ذوب‌آهن علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری برای مترو مبارکه و لنجان ندارند

مرتضوی با بیان اینکه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری برای مترو مبارکه و لنجان ندارند، اظهار کرد: اصلی‌ترین عامل آلودگی اصفهان، آلودگی ناشی از عوامل متحرک است و براین‌اساس تمرکز بر روی شهر اصفهان در این حوزه است.

*فراوری شورآبه‌های آب‌شیرین‌کن‌های اصفهان در سیریک

استاندار اصفهان با بیان اینکه شورآبه‌های ناشی از آب‌شیرین‌کن‌های اصفهان در هرمزگان به دریا وارد نمی‌شود، گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شهرک فراوری شورابه به برخی فلزات مانند پتاسیم انجام شده است که ظرفیت‌های جدید اقتصادی برای منطقه سیریک ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱.۹ کیلومتر رکورد اجرای خط انتقال آب بوده است که ما رکورد پنج کیلومتر را زدیم، روزانه ۴۰۰ تریلی مشغول انتقال لوله‌های خط انتقال در طول روز هستند و بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.

مرتضوی با بیان اینکه کاهش ذخیره آبخوان‌ها، عامل ایجاد فرونشست در استان است، تصریح کرد: ما برای جلوگیری از فرونشست ۲۵ برنامه، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در دو گام اول جلوگیری از تداوم کاهش آبخوان‌ها و گام دوم حرکت به سمت روند مثبت در دستور کار داریم.

*پیگیری برای حل مشکل فاصلاب قهجاورستان

استاندار اصفهان ادامه داد: هفته گذشته شورای اداری استان سفری به مناطق شرقی شهرستان اصفهان داشت، دررابطه‌با فاضلاب قهجاورستان دو موضوع مطرح شد که یک موضوع ورود شرکت شهرک‌ها به این موضوع در قراردادی بین آبفا و شرکت شهرک‌ها است که شرکت شهرک‌ها بتواند از آب‌های نامتعارف این فاضلاب بهره‌برداری کند و موضع دیگر واگذاری زمین‌های دولتی در اطراف این شهر، خلق سرمایه و مکلف کردن شهرداری به تکمیل این فاضلاب است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۳۲ هیئت عالی‌رتبه خارجی و در سال ۱۴۰۲، ۴۲ هیئت خارجی به استان آمده‌اند، گفت: معضل اصلی در این حوزه این است که بسیاری از تصمیمات به‌صورت متمرکز در کشور انجام می‌شود و فرصت مذاکره، رایزنی و تفاهم را از ما می‌گیرد.

مرتضوی با اشاره به تلاش دشمن برای زدن زیست عفیفانه در کشور ما، اظهار کرد: اغتشاشات سال ١۴٠١ برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده بودند که زیست عفیفانه را از مردان و زنان مل بگیرند؛ اگر ما آینده ایران می‌خواهیم باید جایگاه خانواده و شان بانوان حفظ شود.

*اهتمام مدیران استان به طرح نور و موضوعات فرهنگی برای زیست عفیفانه

استاندار اصفهان با بیان اینکه از بین رفتن جایگاه مادر با زدن دختران ما صورت می‌گیرد، گفت: طرح نور در مجموعه انتظامی یکی از طرح‌ها برای زیست عفیفانه است و اهتمام دولت و مدیران استان هم در موضوع فرهنگی و سلفی پیگیر این زیست عفیفانه است.

وی  تأکید کرد: اگر ما در جامعه نسبت به این موضوع حساسیت نشان ندهیم در اتیه به مشکلات برخی کشورهای اروپایی و اسیایی تبدیل می‌شویم.
خبرنگار: الهام خانی