دستگیری دانشجویان آمریکایی نشانگر سیاست سرکوب و دیکتاتوری آمریکا است نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه آمریکایی نشانگر سیاست سرکوب و دیکتاتوری رژیم آمریکاست گفت: بارها مقامات ایران گفته‌اند که فریاد مرگ بر آمریکا به‌عنوان اعتراض به هیئت حاکمه آمریکا است. سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار […]

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه آمریکایی نشانگر سیاست سرکوب و دیکتاتوری رژیم آمریکاست گفت: بارها مقامات ایران گفته‌اند که فریاد مرگ بر آمریکا به‌عنوان اعتراض به هیئت حاکمه آمریکا است.

سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری شهید یاران ،با اشاره به بازداشت همراه با خشونت وحشیانه استاد اقتصاد دانشگاه اموری در شهر آتلانتا و در ایالت جرجیای آمریکا خانم پرفسور کارولین فولن به همراه بازداشت رئیس دپارتمان فلسفه این دانشگاه خانم پرفسور نوئل مک آفی و بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: این اقدامات نشانگر سیاست سرکوب و دیکتاتوری رژیم آمریکاست.

وی افزود: بارها مقامات ایران گفته‌اند که فریاد مرگ بر آمریکا به‌عنوان اعتراض به هیئت حاکمه آمریکاست و نه مردم آمریکا.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان نسل‌کشی در غزه دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تحصن و اعتراض نسبت به رژیم کودک کش صهیونیستی زدند، تصریح کرد: آن‌ها نه جایی را تخریب کردند و نه جایی را آتش زدند و نه برای سرنگونی رژیم آمریکا و براندازی آن شعار دادند.

وی افزود: وجدان بیدار انسان‌ها و آن‌هایی که ذره‌ای از انسانیت در وجودشان است نمی‌تواند وقایع وحشتناکی که این روزها در غزه و کرانه باختری رود اردن می‌گذرد را راحت تماشا کند و سکوت کند.

ابطحی در توصیف دانشگاه اموری گفت: این دانشگاه جزو بیست دانشگاه برتر آمریکاست که در سال ۱۸۳۶ میلادی تأسیس شد. و

وی شعار این دانست را بسیار جالب دانست و اظهار کرد: شعار این دانشگاه هم بسیار جالب است یعنی دل روشن صاحب دانش است.

وی اضافه کرد: کسی که دل روشن نداشته باشد نمی‌تواند دانش مفید برای خدمت به بشریت داشته باشد.

ابطحی اذعان کرد: جالب است بدانیم که حامی مالی این دانشگاه کمپانی کوکاکولاست که در خدمت صهیونیست‌ها است! و لذا تظاهرات علیه اسرائیل در این دانشگاه بسیار عجیب و دور از انتظار هیئت حاکمه آمریکا بوده مثل دانشگاه ییل که آن هم مرکز اندیشه‌ورزی صهیونیستهاست.

وی گفت: با این شرح خلاصه می‌خواهم بگویم که چرا پلیس برای مهار و برای مقابله با تظاهرات آرام و اعتراضی دانشجویان این قدر خشونت به خرج می‌دهد که یک خانم اقتصاددان برجسته را با عصبانیت و خشونت غیرقابل‌تصور بازداشت می‌کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تظاهرات در چنین دانشگاهی خط‌قرمز رژیم صهیونیستی است. به‌هرحال بحمدالله چهره سراسر فریب و نیرنگ امپریالیسم و پیروان آن به‌ویژه برای جوانان سراسر دنیا آشکار شد و معلوم شد که شعار دموکراسی و آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر و امثالهم که به کمک امپراطوری رسانه‌ای گوش فلک را پرکرده به‌کلی دروغ است .

وی اذعان کرد: تعجبم از غرب گدایان داخلی است که برای حفظ ظاهر هم که شده این جنایات و خشونت‌ها را محکوم نکرده و نمی‌کنند و گویا به‌کلی لال و کور و کر شده‌اند.

ابطحی ادامه داد: البته آن قدر پررو هستند که حتی از سفاکی و ددمنشی رژیم خونخوار صهیونیستی و ددمنشی پلیس آمریکا و فرانسه و آلمان انگلستان حمایت می‌کنند.

وی افزود: نکته دیگر این که بنده این حوادث را از حوادث و حلقات ظهور مصلح کل می‌دانم و مردم عالم باید به این نتیجه برسند که غیر از مکتب نورانی اسلام و ظهور دادگستر جهان مشکلات جهان حل نخواهد شد.
خبرنگار: الهام خانی