سامانه های هواشناسی نشانگر هشدار سطح زرد در استان اصفهان مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اصفهان خبر داد. محمدرضا رفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران با توصیف این سامانه اظهار کرد: سامانه همرفتی، بارش و باد و رعد و برق […]

مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اصفهان خبر داد.

محمدرضا رفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران با توصیف این سامانه اظهار کرد: سامانه همرفتی، بارش و باد و رعد و برق از بعدازظهر دوشنبه سوم اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا
روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی نوع مخاطره را رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش تند باد و طوفان لحظه ای ، کاهش نسبی دما بیان کرد و گفت: این سامانه همه مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، شهرضا، لنجان (زرین شهر)، فلاورجان، نایین، نطنز، ورزنه، اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها و باغات و مزارع، سقوط اشیا و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط درختان کهن را از اثرات این مخاطره بیان کرد.

وی با توصیه به شهروندان اظهار کرد: همشهریان محترم انواع سازه سبک را محکم کنند و از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و گردشگری پرهیز کنند و در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها توقف نکنند.

رفیعی اضافه کرد: کشاورزان از محصولات کشاورزی محافظت کنند و همچنین هرنوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش را داشته باشند.

وی همچنین با توصیه به مسئولین گفت: مسئولین اقدامات لازم جهت لایروبی و پاکسازی کانالها و مدیریت راهها را انجام دهند و در مورد کوچ عشایر و صنعت کشاورزی مدیریت لازم را داشته باشند.
خبرنگار:الهام خانی