فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهتمام پلیس بر توسعه امنیت اخلاقی و اجتماعی گفت : هجمه های دشمنان به پلیس بیانگر این است که ما مسیر و ماموریت هایمان را به درستی و با موفقیت انجام می دهیم؛ دشمن از عملکرد پلیس عصبانی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهتمام پلیس بر توسعه امنیت اخلاقی و اجتماعی گفت : هجمه های دشمنان به پلیس بیانگر این است که ما مسیر و ماموریت هایمان را به درستی و با موفقیت انجام می دهیم؛ دشمن از عملکرد پلیس عصبانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “حسین اشتری” در اولین همایش سراسری سازمان اطلاعات فراجا اظهار داشت: بر روح  بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید ” حاج قاسم سلیمانی”، همرزمانش و شهیدان انتظامی و امنیت درود و رحمت می فرستیم و برای مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” آرزوی طول عمر باعزت توام با سلامتی روزافزون داریم.

وی با تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت افزود: فرا رسیدن عید سعید غدیرخم را تبریک و تهنیت عرض می کنم؛ ان شاء الله همه ما از رهروان واقعی ائمه اطهار (ع) باشیم و با پیروی از منویات و تدابیر مقام معظم رهبری “مدظله العالی” باعث خشنودی قلب نازنین حضرت امیرالمومنین (ع) باشیم.

حرکت در خط ولایت و رهبری

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز پیروی از ولایت و اطاعت اوامر فرماندهی معظم کل قوا، حرکت در مسیر فلسفه وجودی غدیر است، مطرح کرد: در این ایام بار دیگر با مقام معظم رهبری “مدظله العالی” تجدید بیعت می کنیم و پیروی از راه علما، صلحا و شهدای بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

سردار اشتری با خیرمقدم به سردار دکتر”وحیدی”؛ وزیر کشور ادامه داد: حضور برادر ارجمند و بزرگوارم، از یادگاران دوران دفاع مقدس، سردار د کتر”وحیدی”؛ وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور فراجا را در جمع روسای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، روسا و مدیران پلیس اماکن عمومی و امنیت اخلاقی که ذیل سازمان اطلاعات فراجا هستند، گرامی می داریم.

 تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین همایش سراسری سازمان اطلاعات فراجا به ویژه رئیس سازمان اطلاعات فراجا مطرح کرد:ان شاء الله در این نشست تخصصی ضمن بررسی عملکرد پیشین، ماموریت های پیش رو و اولویت دار تشریح و تبیین می شود.

سردار اشتری با اشاره به ابلاغ  و ارتقاء  ساختار و سازمان فراجا  مطرح کرد: با عنایت مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” طرح جامع ساختار و سازمان فراجا ابلاغ و این تغییر نقطه عطف و تحول آفرینی در تاریخ انتظامی کشور است و یکی از شاخص های این ساختار و سازمان مصوب، تصویب سازمان اطلاعات فراجا است که می تواند بیشترین و موثرترین نقش را در پیشبرد اهداف انتظامی ایفا کند.

 ماموریت های خطیر

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به ماموریت های خطیر، حساس، چند بعدی و تاثیرگذار سازمان اطلاعات فراجا مطرح کرد: امروز به همت همکاران پرتلاشمان در سازمان اطلاعات فراجا، شاهد ارتقاء این مجموعه و ایفای نقش مطلوب در خنثی سازی توطئه های دشمنان هستیم.

 حافظ ارزش ها هستیم

وی با بیان اینکه پلیس ملجا و پناهگاه مردم است، با گریزی بر تنوع ، پیچیدگی و گستردگی ماموریت های انتظامی از مرز تا مرکز مطرح کرد: مجموعه انتظامی کشور براساس وظایف ذاتی و قانونی خود، پاسدار و حافظ ارزش های والای انقلاب اسلامی و تامین کننده امنیت عمومی و داخلی است و ضمن ایفای نقش ذاتی و قانونی خود در مقابله و برخورد با ناامن کنندگان امنیت، مبارزه با مفسدان اقتصادی، قاچاقچیان مواد مخدر،ارازل و اوباش، سارقان و…، برای توسعه امنیت اخلاقی و اجتماعی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی با اجرای طرح های ابتکاری و نوآورانه چون طرح ناظر، طرح سالم سازی دریا و … در ایفای نقش خود پیشتاز است.

 تسلط اطلاعاتی

سردار اشتری با اشاره به جرایم نوظهور مطرح کرد: مواجهه با تهدیدات در حوزه های امنیتی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی، فرهنگی و … مستلزم توسعه و تسلط اطلاعاتی است؛ بنابراین بایستی بر توسعه و اشراف اطلاعاتی تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

وی خطاب به روسای پلیس های سازمان اطلاعات فراجا خاطر نشان کرد: شما عزیزان در ابعاد و ماموریت های مختلف امنیتی، اطلاعاتی و خدماتی اقدام می کنید و فعالیت هایتان برای کشور بسیار “امنیت آفرین” است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام و تمرکز ویژه پلیس برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و توسعه امنیت اخلاقی و اجتماعی بیان کرد: امروز دشمنان می دانند و باور دارند با حربه های پوشالی، قدرت مقابله با بنیه دفاعی ایران اسلامی را ندارند و در صددند که با شبیه خون و تهاجم فرهنگی به مقاسد پلید خود دست یابند و در این میان با بهره گیری از برخی فرصت ها در فضای مجازی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه دشمن در صدد است از طریق استحاله فرهنگی، برنامه های خود را محقق کند، تاکید کرد: لازم است که همه دستگاه های مسئول و عضو در شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماموریت های مرتبط با امنیت اخلاقی و اجتماعی به ویژه برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات جدی تری انجام دهد.

 همراه سازی رسانه ها

فرمانده کل انتظامی کشور همراهی رسانه ها را برای توسعه هنجارهای اجتماعی و اخلاقی از الزامات دانست و بیان کرد: خوشبختانه عموم زنان و دختران جامعه ما عفیف و دلداده نظام و انقلاب هستند و در این میان معدود افرادی تحت تاثیر القائات فرهنگی دشمن، در صدد هنجارشکنی می باشند که تلاش برای توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یکی از الزامات برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

متوقف نمی شویم  

سردار اشتری با اشاره به هجمه معاندین و دشمنان به فراجا مطرح کرد: این هجمه ها بیانگر این است که ما مسیر و ماموریت هایمان را به درستی و با موفقیت انجام می دهیم؛ دشمن از عملکرد پلیس عصبانی است، اما ما با روحیه جهادی، انقلابی و در خط قانون وظایفمان را به جد دنبال و با این هجمه ها متوقف نمی شویم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تلاش برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را یک وظیفه الهی، شرعی، قانونی و اخلاقی برشمرد و افزود: بنده و همکارانم معتقد و ملتزم به اجرای قانون هستیم و قطعا با مصادیق ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی برخورد می کنیم.

 مطالبه قانون و مردم از پلیس

وی با بیان اینکه تلاش برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب مطالبه قانون گذار و مردم از پلیس است، مطرح کرد: مردم جامعه به ویژه متدینین از پلیس انتظار و مطالبه دارند که با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی برخورد کند، هر چند که در موضوع عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه براساس ۳۰۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه و تکلیف دارند اما به نظر می رسد که پلیس در این میدان تنهاست و شایسته است که همه دستگاه ها و سازمان های مسئول پای کار باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه متاسفانه کم کاری برخی سازمان ها در این حوزه بر دوش ناجا تحمیل می شود، تصریح کرد: حتی اگر سایر دستگاه ها و سازمان های مسئول در این حوزه به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نکنند، پلیس میدان عمل را خالی نمی کند.

 حمایت قانونی از پلیس

فرمانده کل انتظامی کشور همراهی رسانه ها را برای توسعه امنیت اجتماعی و اخلاقی از الزامات دانست و عنوان کرد: برای پیشبرد بسیاری از ماموریت ها، نیازمند قانونی مضاعف هستیم، هر چند که در عمل به وظایف ذاتی و قانونی خود معطل هیچ سازمان و دستگاهی نمی مانیم.

وی با اشاره بر تنوع و گستردگی ماموریت های پلیس تاکید کرد: پلیس همچنان که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مقابله با اراذل و اوباش، توسعه انضباط اجتماعی و فرهنگ ترافیکی و … را دنبال می کند در اجرای طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز مصمم است و شناسایی و برخورد با اعضاء اصلی باندها و شبکه های مروج مفاسداخلاقی موید این ادعا است.

 پیشبرد هوشمند و هدفمند ماموریت ها  

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در انتظامی کشور هیچ ماموریتی فدای ماموریت دیگر نمی شود، مطرح کرد: ما اولویت های ماموریتی مان را تعیین و هوشمندانه و هدفمندانه به ایفای نقش خود در ماموریت های مختلف می پردازیم.

 تشدید اقدامات مقابله ای

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود تشدید اقدامات مقابله ای با اراذل و اوباش را از دیگر ماموریت های سازمان اطلاعات فراجا برشمرد و بیان کرد: اجازه نمی دهیم عده ای با عنوان اراذل و اوباش، امنیت مردم را تهدید کنند؛ امنیت  مردم خط قرمز پلیس است.

 نظارت بر فعالیت اماکن

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه نظارت بر فعالیت اماکن به ویژه رستوران ها، تالارها، باغ تالارها و … را نیز از ماموریت های اولویت دار سازمان اطلاعات فراجا برشمرد و گفت: برخورد با مصادیق آشکار هنجارشکنی از اولویت های پلیس است، اما همچنان که فعالیت ها و تحرکات زیرپوستی مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را رصد و با قدرت تدبیرکرده ایم با این قسم جرایم نیز برخورد می کنیم.

 عمل به تکالیف ذاتی و قانونی

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از اظهار لطف مردم به پلیس و ابراز حمایت در مقاطع مختلف از خادمان و فرزندان خود در انتظامی، مطرح کرد: ان شاء الله همچون گذشته با عمل به تکالیف و وظایف ذاتی و قانونی در خط مقدم پاسداری و صیانت از ارزش های والای انقلاب اسلامی باشیم و بتوانیم دینمان را به شهدا ادا کنیم.