مانور سطح A شرکت گاز استان کردستان با موفقیت برگزار شد رزمایش پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی با سناریوی خرابکاری و حمله تروریستی در ایستگاه سی جی اس شهرستان بیجار توسط شرکت گاز استان کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در جلسه هماهنگی و افتتاحیه […]


مانور سطح A شرکت گاز استان کردستان با موفقیت برگزار شد


رزمایش پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی با سناریوی خرابکاری و حمله تروریستی در ایستگاه سی جی اس شهرستان بیجار توسط شرکت گاز استان کردستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در جلسه هماهنگی و افتتاحیه مهندس احمد فعله گری مدیر عامل ضمن تبریک گرامیداشت هفته بسیج هدف استراتژیک برگزای مانور را این گونه تشریح کرد :مانور پدافند غیرعامل شرکت گاز استان کردستان در شهرستان سرد بیجار که بعنوان بام ایران مشهور است با هدف افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری، اطمینان از آماده‌به‌کار بودن وسایل و تجهیزات ، تاسیسات و آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی برگزار می شود.
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد گروه‌های مختلف حاضر در عملیات و نیز هماهنگی بیشتر میان واحد‌ها در شرایط اضطراری از جمله اهداف برگزاری رزمایش‌های مقابله با شرایط اضطراری بود.
وی افزود: این مانور طبق برنامه زمانبندی شده و با همکاری واحدهای اچ اس ای(HSE)، منابع انسانی ، بازرسی فنی، روابط عمومی، پایگاه بسیج ، مدیر بهره‌برداری در قسمت‌های امداد، تعمیرات، ابزار دقیق و سایر واحدهای درگیر و با موضوع آمادگی مقابله با عملیات خرابکارانه و انفجار در ایستگاه سی جی اس شهرستان بیجار برگزار می شود.
فعله گری بیان کرد: در برگزاری این مانور علاوه بر نیرو‌های عملیاتی و امدادی شرکت گاز استان کردستان ، گروه پدافند غیر عامل شرکت گاز استان زنجان ، نیروهای عملیاتی منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ، دستگاه های اجرایی از جمله پدافندغیرعامل استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی و گروه خنثی سازی بمب فراجا، شهرداری ، آتش‌نشانی، اورژانس، فوریت‌های پزشکی و همچنین نواحی دیواندره ، سقز ، سنندج بعنوان شهرستان های معین شهرستان بیجار در این رزمایش مشارکت نمودند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: ۶۲۰ هزار مشترک گاز در استان کردستان وجود دارد و این تعداد مشترک وظیفه این شرکت را بسیار حساس می نماید و این مانور‌ها با با این هدف برگزار می گردد که درجه آمادگی نیروها و تاسیسات شرکت گاز استان کردستان بطور دقیق مورد سنجش واقع شود.
فعله گری خط قرمز شرکت گاز استان کردستان را تامین گاز منازل مسکونی عنوان کرد و افزود: هدف استراتژیک و مهم شرکت ملی گاز ایران و گازهای استانی تامین مداوم و مستمر گاز طبیعی منازل مسکونی در فصل های سرمای پاییز و زمستان است و این شرکت از هیچ کوششی در این زمینه حساس و مهم کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه جلسه افتتاحیه مهندس مهمد رضایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کردستان نیز این مانور‌ها را مصون‌سازی و استحکام زیر‌ساخت‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: برگزاری مانورها کار پیچیده و سختی است که بین شرایط عادی خدمت رسانی و شرایط بحرانی ، نقاط فرصت و تهدید را به سازمان ها نشان می دهد و هدف اصلی اجرای این نوع رزمایش ها ایجاد تاب آوری و ارتقای پایداری است تا سازمان ها بخصوص شرکت های خدمت رسان در سخت ترین شرایط بتوانند خدمات خود را به ملت شریف استان کردستان ادامه دهند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کردستان در ادامه سخنان خود گفت : در شرایط حساس کنونی کشور که دشمنان همیشه در حال توطئه چینی بوده و بدنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند وظیفه حوزه پدافند غیر عامل بسیار خطیر و مهم بوده و بایستی تمهیدات لازم برای مقابله با تهدیدات تعریف و راهکارهای پیشگیری برنامه ریزی و اجراء گردد.
محمد رضایی در ادامه بیان کرد: تاب آوری تاسیسات و تجهیزات و آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابل حوادث چه از نوع حوادث انسان ساز و چه طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و باید با اجرای چنین مانورهایی سطح آمادگی نیروها مورد سنجش قرار داد زیرا استمرار بخشی خدمات به ویژه تامین گاز طبیعی و گرمای منازل مردم حتی در مواقع بحران بسیار مهم و حساس است.
در پایان مراسم افتتاحیه و هماهنگی مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار اظهار داشت : امروز همه ی افراد جامعه وظیفه دارند با مسائل بحران زا و پدافند غیر عامل آشنایی داشته و در موقع بروز حوادث شرکت های خدمت رسان را با رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی و مراقبت از تجهیزات و تاسیسات در دسترس یاری دهند و هر کجا تهدیدی را مشاهده کردند اطلاع دهند که این اقدام باعث خنثی سازی توطئه دشمنان می گردد.
فرماندار بیجار در پایان این جلسه ضمن تشکر از تمام گروه های شرکت کننده در مانور و قدردانی از زحمات تمام تیم های عملیاتی بیان داشت : شهرستان بیجار دارای زمستان های سخت و طاقت فرساست و عبور از این فصل سرد فقط با همراهی کل مشترکین گاز طبیعی امکان پذیر است و بایستی با رعایت الگوی مصرف مثل رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ ، کاهش یک درجه از گرمای محیط زندگی و پویش هر خانه یک اتاق گرم ، شرکت گاز را در ارائه خدمات مستمر یاری دهیم.
پس از جلسه هماهنگی کلیه افراد شرکت کننده در مانور ضمن بازدید از خودروی پیشران مخابراتی و آشنایی با کارآیی بسیار عالی این خودرو از محل استقرار نیروی های عملیاتی شرکت کننده در مانور بازدید و سپس فرمان شروع عملیات صادر و پس از حدود ۳ ساعت کار عملیاتی تمامی اهداف مد نظر مانور با موفقیت اجراء گردید .