آمریکا از اشتباهاتش درس نمی گیرد

سفیر روسیه در ایالات متحده با بیان اینکه آمریکا از اشتباهات خود درس نمی گیرد. گفت: کاخ سفید با ارسال کمک های جدید به اوکراین به طور عمیق‌تر در جنگ با روسیه غرق می‌شود. و انتظار دارد که جنگ اوکراین برای مدتی طولانی ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از خبرگزاری تاس، « آناتولی آنتونوف » با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی سفارت روسیه در آمریکا. تاکید کرد: دولت آمریکا عمیق و عمیق‌تر. در جنگ نیابتی با روسیه فرو می‌رود و بسته‌های تسلیحاتی و مالی جدید برای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ارسال می‌کند. به نظر می‌رسد که دولت آمریکا نمی‌داند چگونه از این پروژه خونین بیرون رود و در عین حال چهره خود را نیز حفظ کند. بدیهی است که کاخ سفید به کاهش سریع میزان حمایت از چنین راهبردی در جامعه آمریکا اهمیتی نمی‌دهد.

این دیپلمات روسی با بیان اینکه آمریکا امید دارد جنگ اوکراین برای مدتی طولانی، ادامه یابد، افزود: تولیدات مرگبار شرکت‌های دفاعی ایالات متحده. توسط جنایتکاران اوکراینی علیه شهروندان صلح‌جو و تأسیسات غیرنظامی روسیه استفاده می‌شود.

آنتونوف با تاکید بر اینکه پیروزی بر نیروهای مسلح روسیه در “میدان نبرد” امکان پذیر نخواهد بود. گفت: تمام اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه به دست خواهد آمد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا. روز دوشنبه از اختصاص بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی و نظامی به اوکراین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که شامل مهمات دفاع هوایی. گلوله‌های توپخانه، قابلیت‌های ضد زرهی و تجهیزات اضافی خنثی سازی مین می شود، خبر داد.

آمریکا در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین ارسال کرده است. و متحدان ناتو ده ها میلیارد دلار دیگر به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

با این حال، این کمک‌ها که در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی می‌شود. نتوانسته است به اوکراین قدرت کافی برای یک ضدحمله موفق علیه روسیه بدهد.

خبرنگار: ابراهیم باصری