پروژه احداث شهرک بازیافت در مرحله واگذاری پیمانکار است مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به احداث شهرک بازیافت به عنوان یکی از پروژه های شاخص این سازمان گفت: این پروژه در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واجد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به احداث شهرک بازیافت به عنوان یکی از پروژه های شاخص این سازمان گفت: این پروژه در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واجد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اشاره به برخی از پروژه های جاری این سازمان اظهار کرد: پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در مرحله مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد و فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت بی.او.او در حال پیگیری است.

وی افزود: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین ضمانت ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت بی.او.او از جمله چالش‌های پروژه هاضم بی‌هوازی است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز را از دیگر پروژه های جاری این سازمان دانست و اظهارکرد: اسناد طراحی این پروژه توسط مشاور تهیه شده و به‌منظور تحویل نهایی، نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است. همچنین اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

به گفته وی، هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه از چالش‌های اجرای این پروژه است.

*تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت

ساکتی احداث شهرک بازیافت را از دیگر پروژه های مهم این سازمان دانست و گفت: تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث این پروژه انجام شده است.

وی ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واجد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ومدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تأخیر در تولید قطعات بتنی، جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدل مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌های این پروژه است.

وی افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند آر.دی.اف به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از دیگر پروژه های سازمان مدیریت پسماند است که در دست پیگیری قرار دارد.