رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر همکاری بین بخشی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت قوانین استاندارد هستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر مهدی سلام پناه در جلسه شورای استاندارد استان زنجان که امروز در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد […]

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر همکاری بین بخشی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت قوانین استاندارد هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر مهدی سلام پناه در جلسه شورای استاندارد استان زنجان که امروز در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد اعلام کرد: شاخص جهانی نوآوری در ایران در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲ میلادی با هفت رتبه صعود به رتبه ششم منطقه‌ای ارتقاء پیدا کرده است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در همین زمینه افزود: با توجه به اینکه این شاخص‌ها را سازمان جهانی مالکیت فکری تهیه می‌کند، رتبه جمهوری اسلامی ایران در درون داد و برون داد ۵۳ است.

وی با اشاره به اینکه در شاخص‌های نوآوری ، دانش بنیان و فناوری پیشرفته رشد چشمگیری داشته‌ایم افزود : در فضای کسب و کار از رشد قابل توجهی برخوردار نبودیم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در مجامع بین‌المللی از ۲۶ به ۲۲ ارتقاء پیدا کرد گفت: در سازمان بین المللی استاندارد ( ایزو) که ۱۶۷ کشور از جمله ایران عضو این سازمان هستند به نرمال‌ها و شاخص‌های جهانی نزدیک می‌شویم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه در آثار سرمایه، اثر پیشرفت فنی و تکنیکی را به عنوان‌ محرک رشد اقتصادی می‌توان مشاهده کرد اظهار داشت: استاندارد‌سازی به عنوان شاخصی مهم در همه دنیا شناخته شده و صعود رتبه هفتم ایران نشان دهنده گشایش‌های اقتصادی کلان است.
به گفته دکتر اسلام پناه، رتبه ایران در بین ۱۳۲کشور جهان در ثبت اظهار نامه‌های علائم تجاری اول است‌.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد یک سازمان حاکمیتی در کشور است ادامه داد: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با ۶۰ ماده قانونی، مرجع جامع و کامل برای اجرای قوانین است که عدول از آن مجازات دارد.
وی با بیان اینکه طبق قانون، کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطان قضایی هستند، اظهار داشت: ایمنی و سلامت جان و مال مردم خط قرمز ماست و بدون هیچگونه تسامحی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد کرد.
دکتر اسلام‌پناه افزود: تمامی دستگاه‌ها موظفند مقررات حوزه مربوط به استانداردها را با قوانین سازمان ملی استاندارد تطبیق داده و به آن عمل کنند سازمان ملی استاندارد ایران امانت دار ایمنی جان و مال مردم با کوچکترین تخلفی برخورد خواهد کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، روی کار آمدن مدیران انقلابی و دلسوز را از شاخص‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: تفکر استاندارد با گذشته فرق کرده و با تفکر جدید، مانع تولید پنج خودرو ناایمن شدیم.
در پایان این جلسه و به مناسبت گرامیداشت روز استاندارد، از واحدهای نمونه استاندارد استانی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.