رئیس جمهور با افتخارآمیز توصیف کردن نقش تمدن‌های کهن و ریشه‌دار ایران و یونان در پیدایش و تکامل مدنیت، ابراز امیدواری کرد که روابط صمیمی و دوستانه ایران و یونان بستر مناسبی‌ برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه «استلیانوس گاوری ایل» سفیر جدید یونان با افتخارآمیز توصیف کردن نقش تمدن‌های کهن و ریشه‌دار دو کشور در پیدایش و تکامل مدنیت، ابراز امیدواری کرد که روابط صمیمی و دوستانه ایران و یونان بستر مناسبی‌ برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را در عرصه رشد و پیشرفت متوقف کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با یونان استقبال می‌کند و معتقدیم این هدف قابل تحقق است.
«استلیانوس گاوری ایل» سفیر جدید یونان نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان در دنیا و در نظر مردم یونان، ملت بزرگ و پرافتخاری هستند و امروز نیز جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا کشور مهم و اثرگذاری است، اظهار داشت: ایران و یونان اشتراکات و همکاری‌های تاریخی با یکدیگر دارند و یونان بر اساس اصل احترام متقابل در سیاست خارجی خود به دنبال گسترش روابط با ایران در حوزه‌های مورد علاقه طرفین است.