به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایمنا، حاج‌مهدی سلحشور در برنامه حسینیه معلی به روایت ساخت نغمه معروف «تو مشکتو تو آب زدی» پرداخت. این مداح اهل بیت (ع) در این برنامه با بیان اینکه این نغمه، یادگار زمان جنگ و شهدا است، گفت: ماجرای ساخت این نغمه به پیش از […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایمنا، حاج‌مهدی سلحشور در برنامه حسینیه معلی به روایت ساخت نغمه معروف «تو مشکتو تو آب زدی» پرداخت.

این مداح اهل بیت (ع) در این برنامه با بیان اینکه این نغمه، یادگار زمان جنگ و شهدا است، گفت: ماجرای ساخت این نغمه به پیش از آغاز عملیات نصر ۴ برمی‌گردد؛ زمانی که با تعدادی از رزمندگان از مناطق عملیاتی جنوب راهی غرب کشور بودیم.

سلحشور افزود: در آن شب که شب بیست‌ویکم ماه رمضان بود، نغمه کم‌جوهری از ضبط اتوبوس در حال پخش بود که این نغمه من را جذب کرد.

وی با بیان اینکه این نغمه، یک نغمه جنوبی با مضمون «ای حسین ای غم تو همدم ما / ای تو خود شاهد عشق غم ما / تو کریمی و تو مولا و تو علی / ای جگرگوشه زهرا و علی» بود، ادامه داد: من و دیگر رزمندگان در اتوبوس، آن شب با این نغمه بسیار گریه کردیم.

این مداح اهل بیت گفت: ۱۸ سال پس از این ماجرا اتفاقی افتاد که زمینه ساخت نغمه معروف «تو مشکتو تو آب زدی / موج‌های دریا شد آروم / تو به راه ساحل اومدی / بغضی نشست تو گلوم / همون دم بود غربت دنیا شد نصیبم / رو لب گل کرد و آیه‌های امن یجیبم / بلند شو و بنگر که شمشیرها را رو کشیدند / آخه می‌دونند بدون تو من غریب هستم…» را فراهم کرد