گرد همایی بزرگ خانواده بهزیستی با همکاری سازمان بهزیستی استان کردستان، موسسه مردم نهاد نوای باران و دفتر تسهیلگری کانی کوزله، عباس آباد به مناسبت چهل ودومین سال تاسیس بهزیستی در سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حسین رسولی سرپرست بهزیستی استان کردستان در مراسم گرد همایی بزرگ خانواده […]

گرد همایی بزرگ خانواده بهزیستی با همکاری سازمان بهزیستی استان کردستان، موسسه مردم نهاد نوای باران و دفتر تسهیلگری کانی کوزله، عباس آباد به مناسبت چهل ودومین سال تاسیس بهزیستی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حسین رسولی سرپرست بهزیستی استان کردستان در مراسم گرد همایی بزرگ خانواده بهزیستی که به مناسبت چهل و دومین سال تاسیس سازمان بهزیستی شامگاه روز جمعه باهمکاری موسسه مردم نهاد نوای باران ودفتر تسهیلگری کانی کوزله، عباس آباد در سالن فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی امروز با گستره زیادی از فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و توانبخشی و پیشگیری در سطح جامعه به کلیه اقشار جامعه خدمات ارایه می دهد که در حوزه اجتماعی و توانبخشی جامعه هدف آن، افراد دارای معلولیت، زنان و دختران، افراد سالمند و از کار افتادگان هستند، که در سطح استان ۷۵ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۵۱ هزار نفر جمعیت از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهرمند هستند.

رسولی گفت: در حوزه امور و توسعه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هم برای اکثر اقشار جامعه علی الخصوص، نوزادانی که از مادر متولد می شوند، با عنوان طرح غربالگری و شنوایی و طرح بینایی سنجی برای کودکان سه تا پنج سال و آموزشهای لازم برای خانواده ها جزو خدمات اولیه این سازمان است.

سرپرست بهزیستی کردستان اضافه کرد: سازمان بهزیستی با حجم زیاد خدمات و فعالیتها به تنهایی و صرفا از طریق خود اعتبارات این سازمان قادر به توان پرداخت هزینه این مجموعه از خدمات را ندارد لذا، با طرح واگذاری و برون سپاری بخشهایی از این خدماتها به سازمانها و تشکلهای مردم نهاد در صدد بوده تا با همکاری آنها خدمات بهتری را ارایه دهد.

رسولی عملکرد چشمگیر تشکلها و سازمانهای مردم نهاد را در ایام دو سال ویروس کرونا در جهت خدمت رسانی در کنار سازمان بهزیستی به مددجویان را قابل تحسین دانست و گفت: در حال حاضر در استان کردستان بیش از ۴۱۰ مرکز خیریه، غیر دولتی و تشکلهای مردم نهاد فعالیت می کنند که ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای همکاری با سازمان بهزیستی در دولت انقلابی و مردمی در جهت خدمات رسانی به مددجویان می باشند.

وی با اشاره به سیاستهای سازمان بهزیستی بر سه محور معیشت، اشتغال و مسکن برای معلولین و مددجویان افزود: باتوجه وضایف اصلی سازمان بهزیستی درجهت ارایه خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت، و جهش اعتبارات موجود طی امسال و پارسال این قشر، مورد توجه ویژه ی سایر نهادها و ارگانهای دیگر قرار گرفتند.

رسولی خاطر نشان کرد: اجرای قانون جامعه حمایت از حقوق معلولین با توجه بیشتری به همکاری دستگاهها و نهادهای دولتی در تمامی بخشها در اولویت کاری ما قرار دارد، زیرا که آنها نیز به عنوان عضو یک جامعه در تمامی زمینه های فرهنگی و هنری باید بیش از پیش نقش آفرینی داشته باشند تا در جایگاه ویژه و لازم مربوط به خواسته هایشان، قرار گرفته و از امکانات لازم برخودار باشند و جامعه نیز نباید با دید شخص و یا افراد دوم و دارای معلولیت به آنها نگاه کند.

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این مراسم اضهار داشت: بهزیستی به معنای مطلق و عام کلمه است، وتنها مختص به یک قشر و یک طبقه خاص از جامعه نیست بلکه به همه شهروندان و آحاد جامعه متعلق دارد.

وی گفت: انسان طبق ذات خود خواهان بهینه و مطلوب زندگی کردن است و همه تلاش های بشر ناظر به این بعد از شخصیت انسان است، زیرا که بشر اگر امروز در قالب زندگی فردی،اجتماعی و سیاسی تحرکاتی دارد و در قالب خیر و شر نمود پیدا می کند ناشی از همین بعد از وجود اوست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به قرآن کریم در رابطه با اینکه انسان طالب خیر،خوبی و بهبود زندگی کردن است، گفت: این تلاش انسان، بخشی از مبتنی بر استعکاف از بندگی است و هر مقدار به پایگاه بندگی خداوند نزدیک باشیم فعالیت هایمان در قالب خیر خواهد بود.

وی افزود: امروز نظامات، دولت ها و ملت هایی که تجاوز می کنند، ناشی از تمامیت خواهی و بهبود زندگی خودشان است اما ما معتقدیم بهترین زندگی فردی و اجتماعی در قالب دین اسلام تحقق پیدا کرده، زیرا که برنامه هایش که برای زندگی فردی، اجتماعی و تمدنی بشر، جز به جز نسخه دارد وجزو بهترین برنامه برای بهبود زندگی بشر است و باید به آن رجوع کنیم که متاسفانه امروزه تهاجم فرهنگی دشمن موجب شده در این حوزه غفلت صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان حمایت گر و خدمت رسان به یک قشر خاص از جامعه است،گفت: لحظه به لحظه خدمت در این نهاد دولتی عبادت است و تمامی عزیزانی که در آنجا خدمت رسانی می کنند قابل تکریم و احترام هستند.

رمضانی گفت: عزیزانی که به ظاهر دچار معلولیت هستند، بدانند که اگر امکاناتی را از دست داده اند، به یقین امکانات دیگری را به دست آورده اند، و ما نیز بر حسب وضایف خود در قالب نظام اداری و تشکیلاتی در کشور و استان در جهت خدمت رسانی به جامعه معلولین، همه ادارات را مکلف کرده ایم که در راستای ارایه خدمات لازم اداری و شرایط استخدام مشاور داشته باشند تا آنها نیز از خدمات لازم، همچون سایر اقشار جامعه، بهرمند شوند.

وی در پایان به نهادینه کردن فرهنگ برخورد با معلولین در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید فرد معلول بر اثر برخورد نامناسب فردی در جامعه به جهت معلولیتش مورد اهانت قرار بگیرد و از همه آحاد مردم می خواهیم که خدمت رسان جامعه معلولین باشند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان