مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از رشد ۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، گفت: «بنا به […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از رشد ۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، گفت: «بنا به آمارهای رسمی این دبیرخانه، از ابتدای روز ۲۶ اسفند تا پایان روز ۱۰ فروردین‌ماه سال‌جاری تعداد ۲۷۸هزار و ۷۳۴ نفر در هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و…استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با نوروز سال ۹۸ رشد ۵ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت:تمام امکانات برای خدمات‌دهی مسافران و گردشگران نوروزی بکار گرفته شده و امسال بنا بر دستور وزارت میراث‌فرهنگی هیچ‌گونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی نداشته‌ایم.

او بیان کرد: همچنین در بازه‌ زمانی اعلام شده مجموعا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نشان‌ دهنده رشد ۳۶ درصدی مسافرین به نسبت مدت زمانی مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا است.

گویلیان این افزایش آمار اقامت و بازدید را روزنه امیدی برای رونق مجدد صنعت گردشگری در استان دانست و افزود: استقبال و بازدید خوب گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نشان از رشد و شکوفایی گردشگری در استان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: جای بسی خرسندی است که پس از دو سال رکود صنعت گردشگری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، دوباره شاهد رونق این صنعت در کردستان و تمامی کشور هستیم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان